JEGYZŐKÖNYV
10 1077- 18/2013./F
FÜLÖP KÖZSÉG ÖNKORMÁNYZAT
KÉPVISELŐ TESTÜLETÉNEK
2013.szeptember 12-én de. 9,00 órakor
TARTOTT SOROS ÜLÉSÉRŐL
Hozott rendeletek: 13/2013. (IX.12.) KT. sz. rendelet
Az Önkormányzat tulajdonában álló közterületek filmforgatási célú igénybevételéről
Hozott határozatok:
118/2013. (IX.12.) KT. sz. határozat: Polgármesteri jelentés, lejárt határidejű határozatok
119/2013. (IX.12.) KT. sz. határozat: Fülöpi Óvoda beszámolója
120/2013. (IX.12.) KT. sz. határozat: Fülöpi Általános Iskola beszámolója
121/2013. (IX.12.) KT. sz. határozat: Fülöpi Óvoda módosító Alapító Okirat
122/2013. (IX.12.) KT. sz. határozat: Fülöpi Óvoda egységes Alapító Okirat
123/2013. (IX.12.) KT. sz. határozat: Alföldvíz Zrt részvény vásárlás
124/2013. (IX.12.) KT. sz. határozat: Önkormányzat 2013. évi I. féléves gazdálkodásáról beszámoló
125/2013. (IX.12.) KT. sz. határozat: Közbeszerzési szabályzat elfogadása
126/2013. (IX.12.) KT. sz. határozat: 2013. évi Közbeszerzési terv elfogadása
127/2013. (IX.12.) KT. sz. határozat: EU Önerő Alap támogatás igénylés szennyvíz projekt megvalósításához
128/2013. (IX.12.) KT. sz. határozat: Nagy Magyar Engesztelés mozgalom célok támogatása
129/2013. (IX.12.) KT. sz. határozat: : Nagy Magyar Engesztelés mozgalom építés támogatása
130/2013. (IX.12.) KT. sz. határozat: : Nagy Magyar Engesztelés mozgalom földadományozás
JEGYZŐKÖNYV
Készült: A Fülöp Község Önkormányzat Képviselő-testületének szeptember 12-én, de. 9,00 órakor megtartott soros nyílt üléséről.
Jelen vannak: Hutóczki Péter polgármester, Mikáczó László Ferenc alpolgármester, Bugyáné Szász Erzsébet Furó Tiborné,
Czigle Attila, Hutóczki Imre, Sándor László képviselők.
Földháti István alpolgármester és Dr. Szombati Csaba jegyző megbízásából Kissné Terdik Erzsébet aljegyző tanácskozási joggal.
Igazoltan távolol: -
Hutóczki Péter polgármester köszönti a Képviselő-testületet, az önkormányzat aljegyzőjét.
Jegyzőkönyv hitelesítőinek javasolja Bugyáné Szász Erzsébet és Hutóczki Imre képviselőt
Nevezettek a javaslatot elfogadták.
Ismerteti a meghívó szerinti napirendet, és javaslatot tesz a Képviselő-testületi ülés napirendjére.
Meghívó szerinti napirend:
- Polgármesteri jelentés, lejárt határidejű határozatok
Előterjesztő: Hutóczki Péter polgármester
2. A Fülöpi Általános Iskola tájékoztatója
Előterjesztő: Hutóczki Péter polgármester
3. A Fülöpi Óvoda beszámolója
Előterjesztő: Hutóczki Péter polgármester
4 A Fülöpi Óvoda Alapító Okiratának módosítása
Előterjesztő: Hutóczki Péter polgármester
- Az önkormányzat 2013. évi I. féléves gazdálkodásáról szóló beszámoló
Előterjesztő: Hutóczki Péter polgármester
- Szennyvízberuházás projekthez kapcsolódó döntések
Előterjesztő: Hutóczki Péter polgármester
7. Nagy Magyar Engesztelés – Komlóska Község Önkormányzatának kérése
Előterjesztő: Hutóczki Péter polgármester
8. Alföld Víz Zrt –hez csatlakozási szándék
Előterjesztő: Hutóczki Péter polgármester
Javasolt napirend:
- Polgármesteri jelentés, lejárt határidejű határozatok
Előterjesztő: Hutóczki Péter polgármester
2. A Fülöpi Óvoda beszámolója
Előterjesztő: Hutóczki Péter polgármester
3. A Fülöpi Általános Iskola tájékoztatója
Előterjesztő: Hutóczki Péter polgármester
4. A Fülöpi Óvoda Alapító Okiratának módosítása
Előterjesztő: Hutóczki Péter polgármester
5. Alföld Víz Zrt –hez csatlakozási szándék
Előterjesztő: Hutóczki Péter polgármester
6. Az Önkormányzat tulajdonában álló közterületek filmforgatási célú
igénybevételéről rendelet alkotás
Előterjesztő: Hutóczki Péter polgármester
7. Az önkormányzat 2013. évi I. féléves gazdálkodásáról szóló beszámoló
Előterjesztő: Hutóczki Péter polgármester
8. Szennyvízberuházás projekthez kapcsolódó döntések
Előterjesztő: Hutóczki Péter polgármester
9. Nagy Magyar Engesztelés – Komlóska Község Önkormányzatának kérése
Előterjesztő: Hutóczki Péter polgármester
A Képviselő-testület egyidejűleg nyílt szavazással, döntéshozatalban 7 jelenlévő képviselő szavazatával, egyhangúan
7 igen szavazattal a napirendet és a jegyzőkönyv hitelesítőket elfogadta.
Fülöp Község Önkormányzat Képviselő-testülete
a.) Jegyzőkönyv hitelesítőnek választja Bugyáné Szász Erzsébet és Hutóczki Imre képviselőt
b.) Jelen ülés napirendjét az alábbiakban határozza meg:
- Polgármesteri jelentés, lejárt határidejű határozatok
Előterjesztő: Hutóczki Péter polgármester
2. A Fülöpi Óvoda beszámolója
Előterjesztő: Hutóczki Péter polgármester
3. A Fülöpi Általános Iskola tájékoztatója
Előterjesztő: Hutóczki Péter polgármester
4. A Fülöpi Óvoda Alapító Okiratának módosítása
Előterjesztő: Hutóczki Péter polgármester
5. Alföld Víz Zrt –hez csatlakozási szándék
Előterjesztő: Hutóczki Péter polgármester
6. Az Önkormányzat tulajdonában álló közterületek filmforgatási célú
igénybevételéről rendelet alkotás
Előterjesztő: Hutóczki Péter polgármester
7. Az önkormányzat 2013. évi I. féléves gazdálkodásáról szóló beszámoló
Előterjesztő: Hutóczki Péter polgármester
8. Szennyvízberuházás projekthez kapcsolódó döntések
Előterjesztő: Hutóczki Péter polgármester
9. Nagy Magyar Engesztelés – Komlóska Község Önkormányzatának kérése
Előterjesztő: Hutóczki Péter polgármester
Napirendek tárgyalása:
1. Polgármesteri jelentés, lejárt határidejű határozatok
Előterjesztő: Huczki Péter polgármester
Hutóczki Péter polgármester:
Ismerteti az írásos előterjesztést, kiegészíti a következőkkel:
- Bálega Sándorné szép korú köszöntésére még nem került sor, szombaton tölti be a 90. életévét
- Augusztus 25-én a testvértelepülés, Albis és Érbogyoszló falunapi rendezvényén vettünk részt
- Továbbá falunapi rendezvényeken voltam: Nyírábrány és Nyírmártonfalva településeken
- A tájház pályázathoz kapcsolódóan volt egy építésügyi helyszíni szemle és egy előzetes helyszíni ellenőrzés az MVH részéről
Hutóczki Péter polgármester:
A Képviselő-testület egyidejűleg nyílt szavazással, döntéshozatalban 7 jelenlévő képviselő szavazatával, egyhangúan
7 igen szavazattal a következő határozatot hozta:
118/2013.(IX.12.) KT. Határozat
Fülöp Község Önkormányzat Képviselő-testülete
elfogadta polgármesteri jelentést és a jelentést a lejárt
határidejű határozatokról.
Határidő:----
Felelős: Hutóczki Péter polgármester
2. A Fülöpi Óvoda beszámolója
Előterjesztő: Hutóczki Péter polgármester
Hutóczki Péter polgármester:
Köszönti Kozma Ferencné helyettes óvodavezetőt, megkérdezi van-e kiegészíteni valója az írásos beszámolóhoz.
Kozma Ferencné helyettes óvodavezető:
Több olyan kérdés merült fel az óvoda működtetését illetően, amely fenntartói döntést igényel. Ilyen a heti nyitvatartási idő,
amely jelenleg 45 óra, a köznevelési törvény 50+11 órában jelöli a finanszírozható nyitvatartási időt, melyre az igényt és
lehetőséget fel kellene mérni. A beiratkozások alapján októbertől várhatóan több mint 50 fő lenne a gyermeklétszám,
ezért a csoportlétszám emeléséhez a Képviselő-testületnek a törvényi lehetőségeken belül szükséges lenne hozzájárulni.
A köznevelési törvény szerinti rendszergazda és óvodapszichológus kérdése is nyitott. Továbbá véleménye szerint problémát
fog jelenteni, hogy 2013/14-es nevelési évre az állami fenntartású óvodák IPR támogatásra nem nyújthattak be igény, ezért az
önkormányzatnak kell az óvodai programok, hátrányos helyzetű gyermekek felzárkóztatásának megvalósításához szükséges
költségeket viselni teljes egészében.
Hutóczki Péter polgármester:
Mivel a helyettes óvodavezető asszony által felvetett kérdések túlnyomórészt költségvetési kihatással járnak, ezért javasolj,
hogy az óvoda beszámolója kerüljön le a napirendről. Felkéri Kozma Ferencnét, hogy a javaslatait, az óvoda a változások miatt
bekövetkezett igényeit írásban jelezni, egyeztetést folytatni, és a következő Képviselő-testületi ülésre újból előterjeszteni.
Földháti István alpolgármester:
Az elkészített beszámolóból kiderül, hogy az óvodának is komoly feladatot jelentett az átszervezés.
Hutóczki Péter polgármester:
A Képviselő-testület egyidejűleg nyílt szavazással, döntéshozatalban 7 jelenlévő képviselő szavazatával, egyhangúan 7 igen
szavazattal a következő határozatot hozta:
119/2013.(IX.12.) KT. Határozat
Fülöp Község Önkormányzat Képviselő-testülete
úgy határozott, hogy a Fülöpi Óvoda beszámolójának
tárgyalását felfüggeszti, leveszi a napirendről.
A felmerült kérdések megválaszolása és döntése
előkészítést igényelnek: személyi, tárgyi feltételeket,
költségvetési forrást érintenek.
Felkéri a helyettes óvodavezetőt, hogy az óvoda beszámolóját
a 2013/2014-es nevelési évet érintő, költségvetési kihatással
járó javaslataival egészítse ki.
Határidő: 2013. szeptember 30.
Felelős: Hutóczki Péter polgármester
3. A Fülöpi Általános Iskola tájékoztatója
Előterjesztő: Hutóczki Péter polgármester
Hutóczki Péter polgármester:
Az iskola beszámolója ebben az évben nagyon vegyes, mert 2012 év az önkormányzatot, mint fenntartót érintette, 2013 év pedig
már állami fenntartású intézményként működik, és tulajdonképpen csak mint épülettulajdonos érintett az önkormányzat.
A nyári karbantartás kérdése érdekesen alakult, korábban több százezer forintokat költött az önkormányzat a karbantartási munkákra,
az idén 2 vödör festéket küldtek fenntartói részről, hogy abból kell megoldani az önkormányzat foglalkoztatottjaival.
Popovics Ferencné intézményvezető:
Megköszöni a korábbi együttműködést, és jelenlegi segítő szándékú hozzáállását is az önkormányzatnak. Sajnos a gyermeklétszám
nagyon alacsony, már az idén is éppen csak meg volt olyan létszám, hogy ne kerüljön osztály összevonásra. Kicsit nehezen indult a tanév,
nagyon sok volt a változás, de lassan helyére kerül minden, az egész napos iskola, a pedagógusok változott óraszáma.
Bugyáné Szász Erzsébet képviselő:
Megköszöni az iskolavezetésnek, hogy az átszervezésekből a szülők és a gyerekek a lehető legkevesebbet vettek észre, ugyanakkor
a dolgozóknak igen komoly feladatot volt.
Hutóczki Imre képviselő:
Ilyen állami fenntartás mellett lassan a karbantartási feladatokat a tanároknak kell megoldani.
Furó Tiborné képviselő:
Mint az általános iskola dolgozója aktív részese volt az átszervezésnek, melyben minden dolgozó a maga területén ki vette a részét.
Az együttműködőbb kapcsolat kialakulásának javát szolgálta a kényszerből bezárt iskolai épületrész, a kollégák közelebb kerültek,
megszűnt az elszigeteltség.
Mikáczó László Ferenc alpolgármester:
Mely tantárgyak oktatása történik óraadó tanárokkal ?
Popovics Ferencné intézményvezető:
Óradók tanítják: földrajz, fizika, kémia, ének-zene tárgyakat és részben az angolt.
Hutóczki Imre képviselő:
Mi a helyzet a fizikai dolgozókkal, azok létszámával?
Popovics Ferencné intézményvezető:
A pedagógusok létszámához viszonyítva 20% lehet a technikai, gazdasági, ügyviteli dolgozó. Most jelenleg többen vannak foglalkoztatva,
de tankerületi igazgató úr még nem döntött a végleges megoldásról, hogy létszámcsökkentés, részmunkaidős foglalkoztatás melyik
módját választja.
Hutóczki Péter polgármester:
Még egyszer megköszöni az intézményvezetőnek és munkatársainak az együttműködést, továbbra is azt szeretné ha ez kölcsönösen
megmaradna.
Hutóczki Péter polgármester:
A Képviselő-testület egyidejűleg nyílt szavazással, döntéshozatalban 7 jelenlévő képviselő szavazatával, egyhangúan 7 igen szavazattal
a következő határozatot hozta:
120/2013.(IX.12.) KT. Határozat
Fülöp Község Önkormányzat Képviselő-testülete
a Fülöpi Általános Iskola beszámolóját elfogadta.
Határidő: -------
Felelős: Hutóczki Péter polgármester
4. A Fülöpi Óvoda Alapító Okiratának módosítása
Előterjesztő: Hutóczki Péter polgármester
Hutóczki Péter polgármester:
Ismerteti az írásos előterjesztést, a módosítás csak technikai jelleggű.
A Képviselő-testület egyidejűleg nyílt szavazással, döntéshozatalban 7 jelenlévő képviselő szavazatával, egyhangúan 7 igen szavazattal
a következő határozatot hozta:
121/2013.(IX.12.) KT. Határozat
Fülöp Község Önkormányzat Képviselő-testülete
a Fülöpi Óvoda 137/2012. (XII.10.) KT. sz határozatával
kiadott és a 28/2013. (II.14.) KT. határozatával módosított és egységes
szerkezetben elfogadott Alapító Okiratát 2013. október 1. napjával az
alábbiakban módosítja azzal, hogy az alapító okirat jelen módosítással nem
érintett rendelkezései változatlanul hatályban maradnak.
Felkéri a polgármestert, hogy a módosítása átvezetése céljából
a Magyar Államkincstárat értesítse.
Felelős: Hutóczki Péter polgármester
Határidő: 2013. szeptember 20.
ALAPÍTÓ OKIRATOT MÓDOSÍTÓ OKIRAT
A Fülöpi Óvoda Fülöp Község Önkormányzat Képviselő-testülete által a 2013. február 14-én kiadott 28/2013. (II.14.) KT. sz határozatával
elfogadott alapító okiratát a nemzeti köznevelésről szóló 2011. évi CXC. törvény 21. § (3) és 97. § (4) bekezdése, a nevelési-oktatási
intézmények működéséről és a köznevelési intézmények névhasználatáról szóló 20/2012. (VIII.31.) EMMI rendelet 123-127. §-ai,
az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény 7-11. §-ai, valamint az államháztartásról szóló törvény végrehajtásáról rendelkező
368/2011. (XII.31.) Korm. rendelet 5. §-a alapján az általa fenntartott fent megnevezett költségvetési szerv alapító okiratát a következők
szerint módosítja:
1. Az alapító okirat 27. ponttal kiegészül:
Költségvetési szerv /intézmény/ típusa: Óvodai intézmény
Záró rendelkezések:
Jelen alapítóokirat-módosítás a törzskönyvi nyilvántartásba történő bejegyzéssel lép hatályba.
Az alapítóokirat-módosítást Fülöp Község Önkormányzatának Képviselő-testülete 121./2013. (IX.12.) számú határozatával fogadta el.
Fülöp 2013. szeptember 12.
Dr. Szombati Csaba Hutóczki Péter
jegyző polgármester
Hutóczki Péter polgármester:
A Képviselő-testület egyidejűleg nyílt szavazással, döntéshozatalban 7 jelenlévő képviselő szavazatával, egyhangúan 7 igen szavazattal
a következő határozatot hozta:
122/2013.(IX.12.) KT. Határozat
Fülöp Község Önkormányzat Képviselő-testülete
a Fülöpi Óvoda Alapító okiratát az alábbi egységes szerkezetben elfogadta.
Felelős: Hutóczki Péter polgármester
Határidő: 2013. szeptember 20.
ALAPÍTÓ OKIRAT
/EGYSÉGES SZERKEZETBEN/
Fülöp Község Önkormányzat Képviselő-testülete az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV törvény 8.§.(5) bekezdésében kapott felhatalmazás
alapján, a nemzeti köznevelésről szóló 2011. évi CXC törvény 21.§. (3) bekezdése, az államháztartásról szóló törvény végrehajtásáról szóló
368/2011. (XII.31.)Korm. rendelet 5.§. (1)-(2) bekezdési, valamint a nevelési-oktatási intézmények működéséről és a köznevelési intézmények
névhasználatáról szóló 20/2012. ( VIII.31.) EMMI rendelet szerinti tartalommal a Fülöpi Óvoda Alapító okiratának 2013. október 1. napjától hatályos
egységes szövegét a következők szerint állapítja meg:
Az intézmény adatai
1. Az intézmény neve: |
Fülöpi Óvoda |
2. OM azonosítója: |
202163
|
3. Székhelye: |
4266 Fülöp, Óvoda u. 1. sz. |
4. Telephelye: |
- |
5. Az jogszabályban meghatározott közfeladata: |
Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. 13 § (1) bek. 6. pontja
|
6. Tagozat: |
Nappali rendszerű |
7. A közintézmény foglalkoz-tatottjaira vonatkozó foglal-.koztatási jogviszony: |
- A közalkalmazottak jogállásáról szóló - Munka törvénykönyve 2012. évi I. Tv. - Polgári Törvénykönyvről szóló 1959. évi IV. törvény (Ptk) |
8. Alapításának éve: |
1946 |
9. Alapító szerv: |
Eredeti Alapító: Községi Elöljáróság Fülöp 4266 Arany János út 19.
Alapítói joggal rendelkező szerv: Fülöp Község Önkormányzata 4266 Fülöp, Arany János út 19.
|
10. Működési területe: |
Fülöp község közigazgatási területe |
11. Fenntartó szerv neve, székhelye: |
Fülöp Község Önkormányzata 4266 Fülöp, Arany János út 19.
|
12. Irányító szerv neve, székhelye: |
Fülöp Község Önkormányzat Képviselő-testülete 4266 Fülöp, Arany János út 19
|
13. Az intézmény jogállása: |
Önálló jogi személyként működő, helyi önkormányzati költségvetési szerv
|
14. Gazdálkodási jogköre: |
Önállóan működő Gazdálkodási, pénzügyi feladatokat Nyírábrányi Közös Önkormányzati Hivatal, mint önállóan működő és gazdálkodó költségvetési szerv (4264. Nyírábrány Ábrányi Kornél tér 6. sz.) látja el. Az intézményvezető gyakorolja a teljes intézményi létszám vonatkozásában a munkáltatói jogokat.
|
15. A feladat ellátását szolgáló vagyon: |
Fülöp Községi Önkormányzat tulajdonában lévő ingatlan, ingó és egyéb vagyon használata, vagyonleltár szerint
|
16. Ingatlanok: |
- Óvoda Fülöp, Óvoda u. 1. sz. 124/14 hrsz-u 2473 m2
|
17. A vagyon feletti rendelkezési jog: |
Az intézmény által használt vagyon és vagyon feletti rendelkezési jogról a képviselőtestület vagyonáról és a vagyongazdálkodási szabályairól szóló rendelet az irányadó.
|
18. Az intézményvezető kinevezési rendje:
|
A közalkalmazottak jogállásáról szóló 1992. évi XXXIII. törvény alapján a képviselő-testület határozott időre bízza meg a magasabb vezetői feladatok ellátásával.
|
19. Alaptevékenység szakágazati besorolása: |
851020 Óvodai nevelés, ellátás |
20. Alaptevékenységek:
|
Alaptevékenységek
851011 Óvodai nevelés, ellátás 851012 Sajátos nevelési igényű gyermekek - a megismerő funkciók vagy a viselkedés fejlődése organikus okra visszavezethető tartós és súlyos rendellenességével (a továbbiakban: a megismerő funkciók vagy a viselkedés fejlődésének tartós és súlyos rendellenességével) küzdő gyermekek - óvodai nevelése, ellátása - enyhe fokban értelmi fogyatékos; - nem meghatározott pervazív fejlődési zavaros - aktivitás és figyelemzavaros - autizmus szakvéleménnyel rendelkező gyerekek integrált óvodai ellátása ellátása. Sajátos nevelési igényű gyermekek - a megismerő funkciók vagy a viselkedés fejlődése organikus okra vissza nem vezethető tartós és súlyos rendellenességével (a továbbiakban: a megismerő funkciók vagy a viselkedés fejlődésének súlyos rendellenességével) küzdő gyermekek - óvodai nevelése, ellátása
856099 Egyéb, oktatást kiegészítő tevékenység - Halmozottan hátrányos helyzetű gyermekek óvodai fejlesztése
|
21. Az intézménybe felvehető maximális létszámok: |
Óvoda: átlaglétszám : 20 fő/csoport maximális létszám : 25 fő/ csoport óvodai csoportok száma: 2 |
|
|
22. A maximális létszámot legfeljebb 20 %-kal át lehet lépni a nevelési év, illetve a tanítási év indításánál, amennyiben csak egy óvodai
csoport indul az adott évfolyamon, továbbá az év során, ha új gyermek érkezése indokolttá teszi. Az SNI-s gyerekek létszáma csoportonként,
ill. osztályonként lehetőleg ne haladja meg az 5 főt.
23. Vállalkozási tevékenysége: nincs
24. Az alapító okiratot érintő változást az intézmény vezetője a változás bekövetkeztétől számított 30 napon belül köteles a felügyeleti
szervnek jelezni.
25. A képviselőtestület felhívja az intézmény vezetőjét, hogy az alapító okiratban foglaltaknak az intézmény Szervezeti és Működési Szabályzatába
történő beépítéséről intézkedjen.
26. Az intézmény szakmai felügyeletét ellátó szerv: Klebelsberg Intézményfenntartó Központ Nyíradonyi Tankerülete.
27. Költségvetési szerv /intézmény/ típusa: Óvodai intézmény
ZÁRADÉK
Jelen egységes szerkezetű alapító okirat 2013. október 1-jén lép hatályba, ezzel egyidejűleg a Fülöpi Óvoda 2013. február 14. napján
Fülöp Község Önkormányzat Képviselő-testületének 28/2013. (II. 14.) KT. sz. határozattal jóváhagyott egységes szerkezetű alapító okirat
hatályát veszti.
Ezen alapító okiratot a Képviselő-testület 2013. IX. 12.. napján tartott ülésén a 122/2013. (IX. 12.) KT. sz határozatával hagyta jóvá.
Fülöp, 2013.szeptember 12.
/:Dr. Szombati Csaba:/ /:Hutóczki Péter:/
jegyző polgármester
Földháti István alpolgármester a teremből távozik: 10,45 perckor
5. Alföld Víz Zrt –hez csatlakozási szándék
Előterjesztő: Hutóczki Péter polgármester
Hutóczki Péter polgármester:
Ismerteti az írásos előterjesztést, mely szerint ez egy korábbi döntés megerősítése a részvények megvásárlásához szükséges.
A Képviselő-testület egyidejűleg nyílt szavazással, döntéshozatalban 7 jelenlévő képviselő szavazatával, egyhangúan 7 igen szavazattal a
következő határozatot hozta:
123/2013.(IX.12.) KT. Határozat
Alföldvíz Zrt. –ben (5600 Békéscsaba, Dobozi út 5.) való
részvénytulajdon-szerzésről
Fülöp Község Önkormányzatának Képviselő- testülete kifejezi azon szándékát, hogy az Alföldvíz Zrt.-ben tulajdonossá kíván válni, és
ennek érdekében 10 db, egyenként 14.000.- Ft névértékű általános jogokat biztosító törzsrészvény – összesen 140.000.- Ft értékű
részvénycsomag – vásárlását határozza el.
A képviselő-testület felhatalmazza Hutóczki Péter polgármestert, hogy az Alföldvíz Zrt. felé az önkormányzat részvényvásárlási szándékát jelezze,
és jelen határozatban foglaltak végrehajtása érdekében a szükséges intézkedéseket tegye meg.
Felelős: Hutóczki Péter polgármester
Határidő: 2013. szeptember 20.
6. Az Önkormányzat tulajdonában álló közterületek filmforgatási célú
igénybevételéről rendelet alkotás
Előterjesztő: Hutóczki Péter polgármester
Hutóczki Péter polgármester:
Ismerteti az írásos előterjesztést, mely szerint jogszabályi kötelezésből fakad a helyi rendelet megalkotásának kötelezettsége.
Gyakorlatban azonban nagyon kicsi a valószínűsége, hogy szükség lesz az alkalmazására.
A Képviselő-testület egyidejűleg nyílt szavazással, döntéshozatalban 7 jelenlévő képviselő szavazatával, egyhangúan 7 igen szavazattal
a következő rendeltet alkotja:
Fülöp Község Önkormányzat Képviselő-testületének
13/2013. (IX. 12.) KT. sz. rendelete
Az Önkormányzat tulajdonában álló közterületek filmforgatási célú igénybevételéről
Fülöp Község Önkormányzat Képviselő-testülete Magyarország Alaptörvényének 32. cikke (1) bekezdésében biztosított jogkörében eljárva,
Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX törvény 42. § (1) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján, a mozgóképekről
szóló 2004. évi II. törvény 37. § (4) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján a következőket rendeli el a közterületek filmforgatási
célú igénybevételéről:
- §
(l) A közterület filmforgatási célú igénybevételére Fülöp község közigazgatási területén e rendelet rendelkezéseit kell alkalmazni.
(2) A közterület filmforgatási célú igénybevétele a 90 napot nem haladhatja meg.
(3) A közterület filmforgatási célú igénybevétele, akár ugyanazon, vagy különböző engedélyes által forgatott film esetében, ugyanazon
időintervallum alatt összességében a 3000 m2-t nem haladhatja meg.
2. §
(l) Közmű üzemzavara elhárításának szükségessége, vagy helyre nem hozható károsodással fenyegető helyzet (továbbiakban együtt:
kárral fenyegető helyzet) esetén önkormányzati döntés alapján az engedélyes a közterület, vagy annak a kárral fenyegetett helyzettel
érintett része igénybevételét a döntés kézbesítésétől számított legkésőbb három órán belül megszünteti.
(2) A kárral fenyegető helyzet elhárítását követően legkésőbb három napon belül a közterület használatot biztosítani kell.
(3) Rendkívüli természeti esemény esetén az (l) bekezdés szabályait kell alkalmazni.
(4) A közterület filmforgatási célú igénybevételére a rendkívüli természeti esemény megszűnését, vagy, ha a rendkívüli természeti
esemény a természetes, vagy épített környezetet érintően olyan következményekkel járt, amely alól a település közigazgatási területét,
vagy egy részét mentesíteni kell, a mentesítés befejezését követően legkésőbb 30 napon belül a közterület használatot biztosítani kell.
3. §
(1) A közterület filmforgatási célú igénybevétele szempontjából a képviselő-testület Fülöp Község közigazgatási területén turisztikailag
kiemelt közterületet nem állapít meg.
(2) A filmforgatás során a lakóingatlanok megközelítését a közterület használó köteles folyamatosan biztosítani. E kötelezettséget nem
tartalmazó hatósági szerződés nem hagyható jóvá.
4.§.
(1) A közterület filmforgatási célú igénybevételéért fizetendő díj:
a.) forgatási helyszín esetében 200.-Ft/m2/nap
b.) technikai kiszolgálás estében: 150.-Ft/m2/nap
b.) stábparkolás esetében: 100.-Ft/m2/nap
(2) A fizetendő díj 30%-kal csökken, ha a közterület használat nem haladja meg a 30 napot.
(3) Ha a hatósági szerződés szerint a közterület használat a (2) bekezdés alapján nem haladja meg a 30 napot, de a tényleges használat
annál hosszabb, a közterület használat teljes időtartamára a díjat a kedvezmény figyelmen kívül hagyásával kell megfizetni.
(4) A fizetendő díj 50 %-kal csökken, ha a film fogatásának célja Fülöp községtörténelmének, kulturális örökségének, egyházi életének,
gazdasági, tudományos, művészeti értékeinek, sportjának, kulturális életének, közművelődési kínálatának, közösségi szintereinek,
civil szervezeteinek és tevékenységüknek az épített és természeti környezet értékeinek, turisztikai nevezetességeinek bemutatása.
5. §
Mentes a díj fizetés alól a mozgóképről szóló törvény szerinti közérdekű célokat szolgáló film forgatása, ha forgatás időtartama nem haladja
meg a 15 napot, filmművészeti állami felsőoktatási képzés keretében készülő film forgatása esetén a harminc napot.
6. §
A Képviselő- testület a hatósági szerződés jóváhagyásával, és amozgóképekről szóló 2004. évi II. törvény 39/B. § (1), (3) bekezdése szerinti
döntéssel kapcsolatos hatáskörét átruházza a polgármesterre.
7. §
A közterület filmforgatási célú igénybevételével kapcsolatos eljárásra a mozgóképekről szóló 2004. évi II. törvény, és a települési
önkormányzat tulajdonában álló közterület filmforgatási célú használatára vonatkozó eljáráshoz kapcsolódó igazgatási szolgáltatási
díjakról szóló 16/2013. (VII. 11.) KIM rendelet rendelkezései irányadók.
8.§
Ezen rendelet 2013. október 1-jénlép hatályba.
Hutóczki Péter dr. Szombati Csaba
polgármester jegyző
A rendelet 2013.szeptember 12 -én kihirdetésre került.
Fülöp, 2013. szeptember 12
Dr. Szombati Csaba
jegyző
7. Az önkormányzat 2013. évi I. féléves gazdálkodásáról szóló beszámoló
Előterjesztő: Hutóczki Péter polgármester
Hutóczki Péter polgármester:
Az írásos előterjesztéshez van-e kérdés, kiegészítés?
Bugyáné Szász Erzsébet képviselő:
A teljesítés %-os arányain gondos, megfontolt gazdálkodás, időben arányos teljesítés látszik.
Mikáczó László Ferenc alpolgármester:
A bevetélek összességében 51%-ban, a kiadások 50%-os felhasználásban teljesültek, amely tervezésnek megfelelően arányos.
Furó Tiborné képviselő:
A kimutatások, táblázatok költségtakarékos és hatékony gazdálkodást mutat, mely azt jelzi, hogy a nehézségek ellenére minden
lehetőség ki van használva.
11.04 perckor Földháti István alpolgármester visszatér a terembe.
Hutóczki Péter:
Valóban arányos a teljesítés, de szükséges a kiegészítő támogatás iránti kérelem benyújtása a finanszírozási rendszer átalakulása miatt.
Mikáczó László Ferenc alpolgármester:
Az IKSZT működtetésének támogatásával mi a helyzet ?
Hutóczki Péter polgármester:
Az első kifizetési kérelemben igényelt 3.2 MFt megérkezett az önkormányzat számlájára, a második kifizetési kérelemre még nem kaptunk választ.
A Képviselő-testület egyidejűleg nyílt szavazással, döntéshozatalban 7 jelenlévő képviselő szavazatával, egyhangúan 7 igen szavazattal
a következő határozatot hozta:
124/2013.(IX.12.) KT. Határozat
Fülöp Község Önkormányzat Képviselő-testülete
az önkormányzat gazdálkodásának 2013. I. félévéről
szóló beszámolót elfogadta.
Felelős: Hutóczki Péter polgármester
Határidő: 2013. szeptember 15..
8. Szennyvízberuházás projekthez kapcsolódó döntések
Előterjesztő: Hutóczki Péter polgármester
Hutóczki Péter polgármester:
Az előterjesztésben ismertetettek alapján, a szennyvízberuházás projekt lebonyolítása miatt szükséges a közbeszerzési szabályzat
felülvizsgálata és a közbeszerzési terv módosítása.
A Képviselő-testület egyidejűleg nyílt szavazással, döntéshozatalban 7 jelenlévő képviselő szavazatával, egyhangúan 7 igen szavazattal
a következő határozatot hozta:
125/2013.(IX.12.) KT. Határozat
Fülöp Község Önkormányzat Képviselő-testülete úgy határozott, hogy
az önkormányzat közbeszerzési szabályzatát a határozat melléklete
szerinti tartalommal módosítja és elfogadja.
Határidő: folyamatos
Felelős: Hutóczki Péter polgármester
Melléklet a 125/2013. (IX.12.) KT. sz. határozathoz:
Fülöp Község Önkormányzatának
közbeszerzési szabályzata
2013.
A Képviselő-testület a közpénzek ésszerű felhasználása átláthatóságának és széles körű nyilvános ellenőrizhetőségének
megteremtése, továbbá a közbeszerzések során a verseny tisztaságának biztosítása érdekében a közbeszerzésekről szóló
2011. évi CVIII. törvény 22. (1) bekezdésének (a továbbiakban: tv.) végrehajtására a következő szabályzatot alkotja:
I. Fejezet
Általános rendelkezések
1. A szabályzat célja, személyi és tárgyi hatálya
A szabályzat célja, hogy meghatározza
a) a közbeszerzési eljárás előkészítésének, lefolytatásának rendjét,
b) a helyi önkormányzat nevében eljáró, illetőleg az eljárásba bevont személyek, szervezetek felelősségi körét,
c) a közbeszerzési eljárás dokumentálási rendjét.
d) Meghatározza az eljárás során hozott döntésekért felelős személyt (személyeket), illetőleg testületet.
E szabályzat hatálya alá tartozik Fülöp Község Önkormányzata, Polgármesteri Hivatala, valamennyi költségvetési intézménye,
az önkormányzat által alapított költségvetési szervek, önkormányzati többségű tulajdonú gazdasági társaságok, közalapítványok
beszerzései, (továbbiakban ajánlatkérő), amennyiben azok értéke eléri vagy meghaladja a hatályos jogszabályokban, illetve jelen
szabályzatban meghatározott értékhatárokat.
2. Aszabályzat hatálya alá tartozó beszerzések
A Szabályzat hatálya kiterjed az Ajánlatkérő minden olyan árubeszerzésére, építési beruházására, építési koncessziójára, szolgáltatás
megrendelésére, szolgáltatási koncessziójára, amelynek értéke a közbeszerzés megkezdésekor eléri, vagy meghaladja az éves
költségvetési törvényben meghatározott közbeszerzési értékhatárokat.
(1) Az árubeszerzés olyan visszterhes szerződés, amelynek tárgya forgalomképes és birtokba vehető ingó dolog tulajdonjogának vagy
használatára, illetőleg hasznosítására vonatkozó jognak – vételi joggal vagy anélkül történő – megszerzése az ajánlatkérő részéről.
Az árubeszerzés magában foglalja a beállítást és üzembe helyezést is. A nemzeti értékhatárt elérő, vagy meghaladó beruházás esetén
árubeszerzésnek minősül az ingatlan tulajdonjogának vagy használatára, illetőleg hasznosítására vonatkozó jognak – vételi joggal vagy
anélkül történő – megszerzése is az ajánlatkérő részéről.
(2) Az építési beruházásolyan visszterhes szerződés, amelynek tárgya a következő valamelyik munka megrendelése (és átvétele)
az ajánlatkérő részéről:
a) a Közbeszerzési törvény 1. mellékletében felsorolt tevékenységek egyikéhez kapcsolódó munka kivitelezése vagy kivitelezése és külön
jogszabályban meghatározott tervezése együtt;
b) építmény kivitelezése vagy kivitelezése és külön jogszabályban meghatározott tervezése együtt;
c) az ajánlatkérő által meghatározott követelményeknek megfelelő építmény bármilyen eszközzel, illetőleg módon történő kivitelezése.
(3) A szolgáltatás-megrendelése– árubeszerzésnek és építési beruházásnak nem minősülő – olyan visszterhes szerződés, amelynek
tárgya különösen valamely tevékenység megrendelése az ajánlatkérő részéről. Ha a szerződés több – egymással szükségszerűen összefüggő –
közbeszerzési tárgyat foglal magában, a meghatározó értékű közbeszerzési tárgy szerint kell a szerződést minősíteni.
Szolgáltatás megrendelésének minősül az a szerződés, amelynek a Kbt. 7. § (2) bek. és a 7. § (4) bek. szerinti a tárgya, ha a szolgáltatás
értéke meghaladja az árubeszerzés értékét.
(4) Az építési koncesszió olyan építési beruházás, amely alapján az ajánlatkérő ellenszolgáltatása az építmény hasznosítási jogának
meghatározott időre történő átengedése vagy e jog átengedése pénzbeli ellenszolgáltatással együtt.
(5) A szolgáltatási koncesszió olyan szolgáltatás megrendelés, amelynek alapján az ajánlatkérő a szolgáltatás nyújtásának jogát
(hasznosítási jog) meghatározott időre átengedi, és ellenszolgáltatása a hasznosítási jog vagy e jog átengedése pénzbeli
ellenszolgáltatással együtt.
3. Abeszerzési értékhatárok
3.1. A közbeszerzés értékének meghatározása és értelmezése
A közbeszerzés értékén a közbeszerzés megkezdésekor annak tárgyáért általában kért, illetőleg kínált – általános forgalmi adó nélkül
számított, a Kbt. 11-18. §-ában, foglaltakra tekintettel megállapított – legmagasabb összegű teljes ellenszolgáltatást kell érteni
(a továbbiakban becsült érték).
A közbeszerzés megkezdésén a közbeszerzési eljárást megindító hirdetmény feladásának időpontját, a hirdetmény nélküli tárgyalásos
eljárás esetében az ajánlati felhívás megküldésének, illetőleg a törvényben meghatározott esetekben a tárgyalás megkezdésének
időpontját kell érteni.
3.2. A közbeszerzések értékhatárát
- uniós értékhatárok esetén a Kbt. 10. §-a
- nemzeti értékhatárok esetén a mindenkori költségvetési törvény tartalmazza
A Kbt. előírásainak megkerülése céljából tilos a közbeszerzést részekre bontani.
4. Közbeszerzési eljárás fajtái
A közbeszerzési eljárás
a) nyílt
b) meghívásos
c) tárgyalásos eljárás
d) versenypárbeszéd
A nyílt és a meghívásos eljárásban a helyi önkormányzat, mint ajánlatkérő a felhívásban és a dokumentációban meghatározott
feltételekhez, az ajánlattevő pedig az ajánlathoz kötve van. A nyílt eljárásban nem lehet tárgyalni.
A meghívásos eljárásban a helyi önkormányzat, mint ajánlatkérő által kiválasztottak tehetnek ajánlatot.
Tárgyalásos eljárás során a helyi önkormányzat, mint ajánlatkérő, az általa kiválasztott egy vagy több ajánlattevővel tárgyal a
szerződés feltételeiről.
Versenypárbeszéd soránaz önkormányzat az általa törvényben előírtak szerint – kiválasztott részvételre jelentkezőkkel párbeszédet
folytat a közbeszerzés tárgyának, illetőleg a szerződés típusának és feltételeinek – az önkormányzat által meghatározott követelményrendszer
keretei közötti – pontos meghatározása érdekében, majd ajánlatot kér.
5. Aközbeszerzési igények tervezése
(1) Ajóváhagyott költségvetési előirányzatok figyelembevételével a jegyző a költségvetési év elején, de legkésőbb március 31. napjáig
(Kbt. 33. § (1) bek.) éves összesített közbeszerzési tervet köteles készíteni az adott évre tervezett közbeszerzésekről.
A közbeszerzési tervet a Képviselő-testület jogosult jóváhagyni.
A közbeszerzési tervben nem szereplő közbeszerzésekre vagy a tervben foglaltakhoz képest módosított közbeszerzésekre vonatkozó
eljárást is le lehet folytatni, ha az előre nem látható okból előállt közbeszerzési igény vagy egyéb változás merült fel. Ezekben az esetekben
a közbeszerzési tervet módosítani kell az ilyen igény vagy egyéb változás felmerülésekor, megadva a módosítás indokát is.
A közbeszerzési tervet 5 évig meg kell őrizni (Kbt. 33. § (1) bek.).
A közbeszerzési tervet, valamint annak módosítását az Önkormányzatnak, mint ajánlatkérőnek a honlapján, ha nem rendelkezik honlappal
a Közbeszerzési Hatóság honlapján – a közbeszerzési terv módosítása esetén a módosítás elkészítésétől számított öt munkanapon belül
– közzé kell tenni. A Kbt. 6. § (1) bekezdés b) pontja szerint az ajánlatkérő Önkormányzat a közbeszerzési tervet és annak módosítását, a
kötelező közzétételt követően a helyben szokásos módon is közzéteheti. A közbeszerzési tervnek a honlapon a tárgyévet követő évre vonatkozó
közbeszerzési terv honlapon történő közzétételéig kell elérhetőnek lennie.
A közbeszerzési tervben rögzíteni kell:
- a tervezett közbeszerzéseket,
- a közbeszerzés értékét (becsült érték),
- az egyes közbeszerzési eljárásokat lebonyolító szervezetet (saját, külső).
6. A közbeszerzési eljárás előkészítése, adminisztráció
(1) A közbeszerzési eljárás előkészítése, a felhívás és a dokumentáció elkészítése, az ajánlatok értékelése során és az eljárás más
szakaszában az Önkormányzat nevében eljáró, illetőleg az eljárásba bevont személyeknek, illetőleg szervezeteknek megfelelő
– a közbeszerzés tárgya szerinti, közbeszerzési, jogi és pénzügyi – szakértelemmel kell rendelkezniük. A jegyző gondoskodik a felhívás
és az ajánlatkérő dokumentáció elkészíttetéséről és rendelkezésre állásáról. Szükség szerint a helyi önkormányzat közbeszerzési tanácsadó
segítségét is igénybe veheti.
(2) Minden egyes közbeszerzési eljárást – annak előkészítésétől az eljárás alapján kötött szerződés teljesítéséig terjedően
– írásban dokumentálni kell, és az egyes eljárási cselekményekről jegyzőkönyvet kell készíteni.
(3) Az ajánlatkérő jogait és kötelezettségeit az önkormányzat nevében a Polgármester gyakorolja.
(4) Az Önkormányzat mindenkori éves költségvetési rendeletében meghatározott, vagy év közben felmerülő, a közbeszerzési értékhatárt
meghaladó beszerzések kapcsán az eljárás elindításáért és annak koordinálásáért a polgármester, a beszerzés fedezetének valós
rendelkezésre állásáért a jegyző a felelős.
(5) A helyi önkormányzat, mint ajánlatkérő köteles az alábbi adatokat, információkat, hirdetményeket öt munkanapon belül közbeszerzési
eljárásonként csoportosítva honlapján közzétenni, vagy ha nem rendelkezik honlappal, akkor a Közbeszerzési Hatóság honlapján közzétenni.
A kötelező közzétételt követően a helyben szokásos módon is közzé teheti. Az adatok internetes való közzétételéért a jegyző felelős.
(6) Az ajánlatkérő köteles az alábbi adatokat, információkat, ha rendelkezik honlappal, saját honlapján, ha honlappal nem rendelkezik a
Közbeszerzési Hatóság honlapján vagy önkormányzati intézmény esetén a fenntartó honlapján közzétenni:
a) a közbeszerzési tervet, valamint annak módosítását (módosításait);
b) a Kbt. 9. § (1) bekezdés k) pontja alkalmazásával megkötött szerződéseket;
c) az előzetes vitarendezéssel kapcsolatos Kbt. 79. § (2) bekezdése szerinti adatokat;
d) a közbeszerzési eljárás kapcsán indult jogorvoslati eljárás vonatkozásában
da) a kérelem e törvényben meghatározott adatait [137. § (9) bekezdés],
db) a Közbeszerzési Döntőbizottság szerződés megkötését engedélyező végzését [144.§ (4) bekezdés];
e) a közbeszerzési eljárás alapján megkötött szerződéseket;
f) a szerződés teljesítésére vonatkozó következő adatokat: hivatkozást a közbeszerzési
eljárást megindító hirdetményre, a szerződő felek megnevezését, azt, hogy a teljesítés
szerződésszerű volt-e, a szerződés teljesítésének az ajánlatkérő által elismert időpontját,
továbbá az ellenszolgáltatás teljesítésének időpontját és a kifizetett ellenszolgáltatás értékét;
g) a külön jogszabályban meghatározott éves statisztikai összegzést.
(7) A közbeszerzési eljárás előkészítésével, lefolytatásával és a szerződés teljesítésével kapcsolatban keletkezett összes iratot az eljárás
lezárulásától, illetőleg a szerződés teljesítésétől számított öt évig meg kell őrizni, ezért a jegyzőt, a polgármesteri hivatal köztisztviselőit
munkaköri leírásuknak megfelelően terheli a felelősség. Beérkező dokumentumokat az iratkezelési szabályzatba foglaltak szerint iktatni kell.
Ha az ügyben jogorvoslati eljárás indult, az iratokat annak jogerős befejezéséig, de legalább az említett öt évig kell megőrizni.
(8) Az éves közbeszerzésekről a 92/2011 (XII.30.) NFM rendeletben meghatározott szerint éves statisztikai összegzést kell készíteni, melyet
legkésőbb a tárgyévet követő év május 31. napjáig meg kell küldeni a Közbeszerzési Hatóságnak.
7. Az eljárást megindító (hirdető) hirdetmény, felhívás
(1) A közbeszerzési eljárást megindító hirdetmény, felhívás végleges szövegét a jegyző hagyja jóvá. A jóváhagyott szövegnek megfelelő
hirdetmény, felhívás közzétételéről a jegyző gondoskodik.
(2) A helyi önkormányzat, mint ajánlatkérő az ajánlati felhívást – a szerződés megkötéséhez szükséges engedélyek megléte esetén
– akkor teheti közzé, ha rendelkezik a szerződés teljesítéséhez szükséges anyagi fedezettel, vagy az arra vonatkozó biztosítékkal, hogy
a teljesítés időpontjában az anyagi fedezet rendelkezésre áll. Ez a szabály nem vonatkozik arra az esetre, ha az Önkormányzat támogatásra
irányuló igényt nyújtott be vagy fog benyújtani (Kbt. 40. § (3) bek.), ekkor az ajánlati felhívást közzé teheti. Ebben az esetben fel kell hívni a
gazdasági szereplők figyelmét erre a körülményre, valamint azt, hogy a támogatásra irányuló igény el nem fogadását, vagy az igényeltnél
kisebb összegben történő elfogadását olyan körülménynek kell tekinteni, amelyre az ajánlatkérő a szerződés megkötésére vagy teljesítésére
képtelenné válása okaként hivatkozhat, valamint ajánlatkérő jogosult a támogatási szerződés megkötését vagy meghatározott összegben
történő megkötését a közbeszerzési eljárás eredményeként megkötendő szerződés hatályba lépését felfüggesztő feltételként is kikötni.
8. A közbeszerzési eljárásban résztvevő személyekre, szervezetekre vonatkozó szabályok
(1) A közbeszerzési eljárás előkészítése, a felhívás és a dokumentáció tervezetének elkészítése, az ajánlatok értékelése során és
az eljárás más szakaszában az Önkormányzat nevében eljáró, illetőleg az eljárásba bevont személyeknek közbeszerzés tárgya szerinti,
közbeszerzési, pénzügyi-, jogi és műszaki szakértelemmel kell rendelkezniük.
(2) Az Önkormányzat nevében eljáró, illetőleg az eljárásba bevont szervezet akkor felel meg az (1) bekezdés szerinti követelménynek,
ha a tevékenységében személyesen közreműködő tagjai, munkavállalói, illetőleg a szervezettel kötött tartós polgári jogi szerződés alapján
a szervezet javára tevékenykedők között legalább egy olyan személy van, aki az (1) pontban megjelölt szakértelemmel együttesen rendelkezik.
9. Összeférhetetlenségi okok
(1) Az ajánlatkérő köteles minden szükséges intézkedést megtenni annak érdekében, hogy elkerülje az összeférhetetlenséget és a
verseny tisztaságának sérelmét eredményező helyzetek kialakulását.
(2) Összeférhetetlen és nem vehet részt az eljárás előkészítésében és lefolytatásában az ajánlatkérő nevében olyan személy vagy
szervezet, amely funkcióinak pártatlan és tárgyilagos gyakorlására bármely okból, így különösen gazdasági érdek vagy az eljárásban
résztvevő gazdasági szereplővel fennálló más közös érdek miatt nem képes.
(3) Összeférhetetlen és nem vehet részt az eljárásban ajánlattevőként, részvételre jelentkezőként, alvállalkozóként vagy az alkalmasság
igazolásában részt vevő szervezetként az ajánlatkérő által az eljárással vagy annak előkészítésével kapcsolatos tevékenységbe
bevont személy vagy szervezet, ha közreműködése az eljárásban a verseny tisztaságának sérelmét eredményezheti. Az ajánlatkérő
köteles felhívni az eljárás előkészítésébe bevont személy vagy szervezet figyelmét arra, ha e bekezdés alapján - különösen az általa
megszerzett többlet-információkra tekintettel - a közbeszerzési eljárásban történő részvétele összeférhetetlenséget eredményezne.
(4) Az ajánlatkérő nevében eljáró és az ajánlatkérő által az eljárással vagy annak előkészítésével kapcsolatos tevékenységbe bevont
személy vagy szervezet írásban köteles nyilatkozni arról, hogy vele szemben fennáll-e az e § szerinti összeférhetetlenség.
(5) A (3) bekezdés alkalmazásában nem eredményezi a verseny tisztaságának sérelmét és nem összeférhetetlen az olyan személy
(szervezet) részvétele az eljárásban, akitől, illetőleg amelytől az ajánlatkérő
a) az adott közbeszerzéssel kapcsolatos helyzet-, illetőleg piacfelmérés, a közbeszerzés becsült értékének felmérése érdekében a
közbeszerzés megkezdése időpontjának megjelölése nélkül, kizárólag a felmérés érdekében szükséges adatokat közölve kért tájékoztatást,
vagy
b) a támogatásra irányuló igény (pályázat) benyújtásához szükséges árajánlatot kapott feltéve, hogy az a) vagy a b) pont alkalmazása
kapcsán az ajánlatkérő nem közölt vele a közbeszerzési eljárás során az összes ajánlattevő (részvételre jelentkező) részére rendelkezésre
bocsátott adatok körét meghaladó információt. (Kbt. 24 §)
10. Az ajánlatok bontása
(1) Az ajánlatokat tartalmazó iratok felbontását az ajánlattételi határidő lejártának időpontjában kell megkezdeni. A bontás mindaddig tart,
amíg a határidő lejártáig benyújtott összes ajánlat felbontásra nem kerül.
(2) Az ajánlatok felbontásánál az Önkormányzat, az ajánlattevők, valamint az általuk meghívott személyek, továbbá – a közbeszerzéshez
támogatásban részesülő ajánlatkérő esetében – a külön jogszabályban meghatározott szervek képviselői, illetőleg személyek lehetnek jelen.
(3) Az ajánlatok felbontásakor ismertetni kell az ajánlattevők nevét, címét (székhelyét, lakóhelyét), valamint azokat a főbb, számszerűsíthető
adatokat, amelyek a bírálati szempont (részszempontok) alapján értékelésre kerülnek.
(4) Az ajánlatok felbontásáról és ismertetéséről az ajánlatkérőnek jegyzőkönyvet kell készítenie, amelyet a bontástól számított öt napon belül
meg kell küldeni az összes ajánlattevőnek.
(5) Az ajánlatok felbontásakor a jegyzőkönyv készítéséről a jegyzőnek illetve általa megbízott személynek vagy szervezetnek kell gondoskodnia.
(6) A jegyzőkönyvek érintetteknek való megküldése a jegyző feladata.
(7)Közbeszerzési tanácsadó bevonása esetén az ajánlatok bontásával kapcsolatos adminisztratív teendőket a Közbeszerző látja el.
11. Hiánypótlásra vonatkozó szabályok
(1) Az Önkormányzat köteles az összes ajánlattevő számára, azonos feltételekkel biztosítani a hiánypótlás lehetőségét.
(2) A hiánypótlásról az Önkormányzat egyidejűleg, közvetlenül, írásban köteles tájékoztatni az összes ajánlattevőt, megjelölve a határidőt,
továbbá ajánlatonként a hiányokat.
(3) Az ajánlattevő – a Kbt. 67. § (7) bekezdésben meghatározott körben – a hiánypótlási felhívásban nem szereplő hiányokat is pótolhat
az Önkormányzat által megállapított hiánypótlási határidő lejártáig.
(4) A hiánypótlási felhívás kiküldését követően az Önkormányzat köteles újabb hiánypótlást elrendelni, ha a korábbi hiánypótlási
felhívás(ok)ban nem szereplő hiányt észlelt. A korábban megjelölt hiányok a későbbi hiánypótlások során már nem pótolhatók,
de önkéntes hiánypótlás az ezzel nem érintett körben, a Kbt. 67. § (7) bekezdés keretei között ekkor is teljesíthető.
12. Felvilágosítás kérésre vonatkozó szabályok
(1) Az ajánlatok elbírálása során az ajánlatkérő írásban és a többi ajánlattevő egyidejű értesítése mellett, határidő megadásával
felvilágosítást kérhet az ajánlattevőtől a kizáró okokkal, az alkalmassággal, illetőleg az ajánlati felhívásban vagy a dokumentációban
előírt egyéb iratokkal kapcsolatos nem egyértelmű kijelentések, nyilatkozatok, igazolások tartalmának tisztázása érdekében.
13. Ajánlatok elbírálása
(1) Az ajánlatok elbírálása során az ajánlatkérőnek meg kell vizsgálnia, hogy az ajánlatok megfelelnek-e az ajánlati felhívásban
és a dokumentációban, valamint a jogszabályokban meghatározott feltételeknek.
(2) Az ajánlatok bírálati szempontjai a következők lehetnek:
a) A legalacsonyabb összegű ellenszolgáltatás vagy
b) az összességében legelőnyösebb ajánlat kiválasztása, melyre a 71. § (2) bekezdésbe foglalt szabályok az irányadóak.
(3) Az ajánlati felhívásban előírtaknak megfelelően kell megítélni az ajánlattevő, valamint – ha ezt az ajánlatkérő előírta –az igénybe
venni kívánt alvállalkozó szerződés teljesítésére való alkalmasságát vagy alkalmatlanságát. Ennek során az igazolások megfelelőségét
is ellenőrizni lehet.
(4) Az ajánlatkérő köteles megállapítani, hogy mely ajánlatok érvénytelenek, illetőleg van-e olyan ajánlattevő, akit az
eljárásból ki kell zárni.
(5) Az érvényes ajánlatokat az ajánlati felhívásban meghatározott bírálati szempont (Kbt. 71. § (2)) alapján, illetőleg a Kbt. 71-72. §-ban
foglaltakra tekintettel kell értékelni.
(6) Az Önkormányzat az ajánlatokat kizárólag azok elbírálására használhatja fel.
(7) Az ajánlatkérő köteles az ajánlatokat elbírálni, kivéve, ha a közbeszerzés megkezdését követően – általa előre nem látható és
elháríthatatlan ok következtében – beállott lényeges körülmény miatt a szerződés megkötésére, illetőleg a szerződés megkötése esetén
a teljesítésre nem lenne képes. Ebben az esetben az ajánlatkérőnek az eljárást eredménytelenné kell nyilvánítania.
(8) Az ajánlatkérő az értékelés szempontjából lényeges ajánlati elemek tartalmát megalapozó adatokat, valamint indokolást köteles
írásban kérni és erről a kérésről a többi ajánlattevőt egyidejűleg, írásban értesíteni, ha az ajánlat aránytalanul alacsony árat tartalmaz
bármely olyan, az ellenszolgáltatásra vonatkozó összeg tekintetében, amely az önállóan értékelésre kerül.
(9) Az ajánlatkérő köteles a (8) bekezdést alkalmazni különösen akkor, ha az ajánlatban foglalt ellenszolgáltatás több mint húsz
százalékkal eltér az ajánlatkérő rendelkezésére álló- az ellenszolgáltatás önállóan értékelésre kerülő valamely eleme esetén az
adott elemre eső-anyagi fedezet összegétől.
14. Eredményről szóló értesítésre vonatkozó szabályok
a) Az ajánlatokat a legrövidebb időn belül el kell bírálni, az elbírálást olyan időtartam alatt kell elvégezni, hogy az ajánlattevőknek az
eljárást lezáró döntésről való értesítésére az ajánlati kötöttség fennállása alatt sor kerüljön. (Kbt. 65.§ (1) bek)
b) Az ajánlatkérő köteles az ajánlattevőt vagy részvételre jelentkezőt írásban tájékoztatni az eljárás vagy az eljárás részvételi szakaszának
eredményéről, az eljárás eredménytelenségéről, az ajánlattevő vagy részvételre jelentkező kizárásáról, a szerződés teljesítésére való
alkalmatlanságának megállapításáról, ajánlatának, illetve részvételi jelentkezésének a Kbt 74. § szerinti egyéb okból történt érvénytelenné
nyilvánításáról, valamint ezek részletes indokáról, az erről hozott döntést követően a lehető leghamarabb, de legkésőbb három munkanapon belül.
Az ajánlatkérő az ajánlatok és a részvételi jelentkezések elbírálásának befejezésekor külön jogszabályban meghatározott minták szerint
írásbeli összegezést köteles készíteni az ajánlatokról, illetve a részvételi jelentkezésekről. Az ajánlatkérő az ajánlatok és a részvételi
jelentkezések elbírálásának befejezésekor ezen tájékoztatást az írásbeli összegezésnek minden ajánlattevő, a részvételi szakasz
lezárása esetén részvételre jelentkező részére egyidejűleg, telefaxon vagy elektronikus úton történő megküldésével teljesíti.
c)Az ajánlatok elbírálása során a Bíráló Bizottság írásbeli szakvéleményt és döntési javaslatot készít az Önkormányzat, mint ajánlatkérő nevében,
melyet a Közbeszerző terjeszt elő a közbeszerzési eljárást lezáró döntést meghozó Képviselő-testület részére
d) Az eljárás eredményéről szóló tájékoztatót az ajánlatkérő legkésőbb a szerződéskötést, vagy ennek hiányában az eljárás eredménytelenné
nyilvánításáról vagy a szerződés megkötésének megtagadásáról [Kbt. 124. § (9) bekezdés] szóló ajánlatkérői döntést követő tíz munkanapon
belül kell megküldeni. A közbeszerzési eljárás e hirdetmény közzétételével zárul le (Kbt. 30. § (2) bek.).
15. Szerződések megkötése, teljesítése
a) Az Önkormányzata szerződések kötésére vonatkozó előírások (kötelezettségvállalás, ellenjegyzés stb.) betartásával köti meg a szerződést
az eljárás nyertesével. Amennyiben az eljárás nyertese visszalép – és az ajánlati felhívásban ezen kitétel szerepel – akkor az Önkormányzat
jogosult az eredmény kihirdetésekor a következő legkedvezőbb ajánlatot tevővel megkötni a szerződést. A szerződés aláírása a Képviselő Kestület
adott közbeszerzésre vonatkozó, szerződéskötésre felhatalmazó határozata alapján az abban megjelölt személy jogosult.
b) Az Önkormányzat a nyertes szervezettel (személlyel) [Kbt. 124. §] szemben csak abban az esetben mentesül a közbeszerzési szerződés
megkötésének kötelezettsége alól, ha az eredményhirdetést követően – általa előre nem látható és elháríthatatlan ok következtében
– beállott lényeges körülmény miatt a közbeszerzési szerződés megkötésére vagy teljesítésére nem képes.
c) A szerződés – a Kbt. 80. § (1) bekezdése szerinti melléklete kivételével, feltéve, hogy az abban foglaltak nem ellentétesek a
Kbt. 79 § (1). §-sal – nyilvános, annak tartalma közérdekű adatnak minősül.
d) Az Önkormányzat a közbeszerzési eljárás alapján megkötött szerződést honlapján, a megkötését követően haladéktalanul köteles közzétenni.
A szerződésnek a honlapon a teljesítéstől számított öt évig folyamatosan elérhetőnek kell lennie.
16. A közbeszerzési eljárás belső ellenőrzése
A szabályzat hatálya alá tartozó közbeszerzések ellenőrzését a megbízott belső ellenőrök végzik.
II.
A helyi önkormányzat nevében eljáró, illetőleg az eljárásba bevont személyek, szervezetek felelősségi köre
1. A Képviselő-testület
A képviselő-testület gyakorolja az ajánlatkérő jogait és kötelezettségeit. A képviselő-testület nevében a Polgármester jár el.
A közbeszerzések előkészítése és végrehajtása során a képviselő testület feladata különösen:
1. kiadja a Közbeszerzési Szabályzatot, valamint az éves közbeszerzési tervet,
2. a Bíráló Bizottság, illetve a szakértő cég javaslata alapján dönt az ajánlatok érvényességéről és az eljárás eredményéről név
szerinti szavazással
2. A jegyző
- köteles a közbeszerzési eljárásban az e rendeletben meghatározott feladatok ellátására,
- segíti a Bíráló Bizottság és a szakmai megbízott munkáját,
- általános felelősség terheli a közbeszerzési eljárás törvényességének biztosításáért. Az ezzel kapcsolatos észrevételeit köteles
haladéktalanul a polgármesternek jelezni, illetve a képviselő-testület tudomására hozni, továbbá ellenőrzi az egyes közbeszerzési
eljárási cselekmények szakszerű, határidőben történő végrehajtását,
- az éves költségvetés elfogadását követően elkészíti a közbeszerzési tervet,
- felelős a közbeszerzési értékhatárt meghaladó beszerzések esetén a beszerzés fedezetének valós rendelkezésre állásáért,
- felelős a közzéteendő adatok internetes való közzétételéért,
- felelős a közbeszerzési eljárásokkal kapcsolatos feladatok végrehajtásának megszervezéséért.
- mivel a hivatalban megfelelő szakértelemmel rendelkező köztisztviselő nincs alkalmazva, a közbeszerzési szakértelmet kívánó
feladatokat külső szakértők bevonásával oldatja meg.
- a szakmai igények alapján gondoskodik- a szakértelemmel bíró személy vagy szervezet bevonásával- az ajánlati felhívás és
dokumentáció összeállításáról, ajánlatkérő dokumentáció elkészíttetéséről és rendelkezésre állásáról, előkészíti a szerződést a
dokumentációban megadott szerződés-tervezet alapján, és gondoskodik annak az ajánlati felhívásban meghatározott időpontban
történő aláírásáról,
- közbeszerzési eljárást megindító hirdetmény, felhívás végleges szövegét a jegyző hagyja jóvá
- a szakmai igények alapján gondoskodik az elbírálási szempontok összeállításáról
- gondoskodik az eljárást megindító felhívás Közbeszerzési Értesítőben, illetőleg az EU Hivatalos Lapjában történő közzétételéről,
valamint amennyiben szükséges a közzététel díjának átutalásáról; hirdetmény közzététele nélküli tárgyalásos eljárás esetén az
ajánlati felhívásnak az ajánlattevő(k) részére történő közvetlen megküldéséről,
- gondoskodik a Bíráló Bizottság tagjainak összehívásáról és a teljes ajánlati felhívás és dokumentáció rendelkezésükre bocsátásáról,
- a jegyzőkönyv készítéséről a jegyző illetve általa megbízott személy vagy szervezet gondoskodik,
- a jegyzőkönyvek érintetteknek való megküldése a jegyző feladata,
- a jegyző vagy az általa kijelölt személy, szervezet hirdeti ki illetve küldi ki az írásbeli összegezést (kivéve közbeszerzési tanácsadó
bevonása esetén)
- amennyiben a szerződés teljesítése során szerződésmódosításra kerül sor, tájékoztatót készít, és hirdetmény útján a Közbeszerzési
Értesítőben közzéteszi.
3. A Bíráló Bizottság
a) A képviselő-testület gondoskodik az önkormányzati hivatalon belüli ún. Bíráló Bizottság létrehozásáról. A Bíráló Bizottságba 3 fő állandó
tagot választ, melyet szükség esetén – adott közbeszerzés jellegétől függően, alkalomszerűen – további tagokkal egészíthet ki. A Bíráló Bizottság
tagjai mellé lehetnek további választott tagok is, mint segítők, illetve közbeszerzési szakértelemmel rendelkező személy, hivatalos közbeszerzési
tanácsadó segítsége is igénybe vehető. A Bíráló Bizottság állandó tagjai a mindenkori: jegyző vagy aljegyző, költségvetési-gazdálkodási munkakört betöltő köztisztviselő, az önkrományzat műszaki szakértelemmel rendelkező munkatársa
b) A Bíráló Bizottság a munkájával kapcsolatos ügyviteli munkák ellátását Önkormányzati hivatal ügyviteli feladatait ellátó személyek kötelesek
segíteni, a jegyző utasítása szerint.
c) Bíráló Bizottság feladatai:
- A Bíráló Bizottság az ajánlatokat értékeli és írásbeli szakvéleményt, döntési javaslatot készít a képviselő-testület részére.
A Bíráló Bizottság munkájáról jegyzőkönyvet kell készíteni, amelynek részét képezik a tagok indokolással ellátott bírálati lapjai.
d) A Bíráló Bizottság állandó tagjainak névsorát és munkakörét jelen szabályzat 1. számú melléklete tartalmazza. A melléklet csatolásáért és
évenkénti felülvizsgálatáért a jegyző tartozik felelősséggel.
e) Testületi döntéshozatal esetén a döntéshozó kizárólag tanácskozási joggal rendelkező személyt delegálhat a bírálóbizottságba.
Testületi döntéshozatal esetében név szerinti szavazást kell alkalmazni.
A Bíráló Bizottság akkor határozatképes, ha a tagok több mint fele jelen van, döntéseit a jelenlévő tagok egyszerű szótöbbségével,
nyílt szavazással hozza. Szavazategyenlőség esetén az elnök szavazata dönt.
4. A Polgármester
-A polgármester képviseli a helyi önkormányzat képviselő-testületét a közbeszerzési eljárás során.
- A polgármester a közbeszerzési eljárás során ellátandó fontosabb feladatait e szabályzat az egyes eljárási szakaszoknál rögzíti.
3. indokolt esetben szakértő céget bíz meg az eljárás teljes, vagy részleges lefolytatásával,
4. meghatározza az eljárás fajtáját,
5. kijelöli és megbízza a Bíráló Bizottság tagjait.
-A Kbt. Harmadik Rész szerinti nemzeti eljárásrendben, a Kbt. 122. § (7) bekezdése szerint lefolytatandó eljárások tekintetében jogosult
az első szakaszban történő bírálatra vonatkozó döntés meghozatalára (a Bíráló Bizottság szakvéleménye alapján),
III.
KÖZBESZERZÉSI SZAKÉRTELEM BITOSÍTÁSA, A KÖZBESZERZÉSI TANÁCSADÓ ÉS A HIVATALOS KÖZBESZERZÉSI TANÁCSADÓ
A közbeszerzési eljárással kapcsolatban a felhívás és a dokumentáció előkészítésébe, illetőleg – választása szerint – a közbeszerzési
eljárás további lefolytatásába az Önkormányzat a Hatóság által vezetett névjegyzékben szereplő, hivatalos közbeszerzési tanácsadót
és/vagy közbeszerzési tanácsadót jogosult bevonni.
A hivatalos közbeszerzési tanácsadó szakértelmével elősegíti a közbeszerzési eljárás e törvénynek és egyéb jogszabályoknak megfelelő
lefolytatását. Az Polgármesteri Hivatal a tanácsadót bevonja különösen a felhívás és a dokumentáció elkészítésébe és bevonhatja a
Bíráló Bizottságba is. A közbeszerzési tanácsadó az Önkormányzat Polgármesteri Hivatalával feladatarányos munkamegosztásban dolgozhat.
IV.
Záró rendelkezések
1. Az Önkormányzat közbeszerzését végző személyek és szervezetek kötelesek a vonatkozó jogszabályok és a jelen szabályzat előírásait
áttanulmányozni, értelmezni és az azokban foglaltak szerint a tőlük elvárható gondossággal eljárni.
2. A közbeszerzési szabályzatot a Képviselő-testület jogosult jóváhagyni.
3. Jelen szabályzat 2013. szeptember 12..-án napján lép hatályba. Rendelkezéseit a folyamatban lévő közbeszerzések esetében is
kell alkalmazni.
4. Jelen közbeszerzési szabályzatban nem szabályozott kérdésekben a Kbt. rendelkezései irányadóak. Amennyiben jelen szabályzatban
foglaltak és a hatályos Kbt. előírásai között ellentmondás merülne fel, úgy a mindenkor hatályos Kbt. rendelkezései irányadóak.
Fülöp, 2013. szeptember 12.
/Dr.Szombati Csaba:/ /:Hutóczki Péter:/
jegyző polgármester
Hutóczki Péter polgármester:
A Képviselő-testület egyidejűleg nyílt szavazással, döntéshozatalban 7 jelenlévő képviselő szavazatával, egyhangúan 7 igen szavazattal
a következő határozatot hozta:
126/2013.(IX.12.) KT. Határozat
Fülöp Község Önkormányzat Képviselő-testülete úgy határozott, hogy
az önkormányzat 2013. évi közbeszerzési tervét a határozat melléklete
szerinti tartalommal módosítja és elfogadja.
Határidő: folyamatos
Felelős: Hutóczki Péter polgármester
Hutóczki Péter polgármester:
A szennyvízprojekt megvalósításához az előterjesztésben részletezett költségek önrészének fedezésére támogatás iránti igény
benyújtására van lehetőség a BM EU Önerő Alaphoz.
A Képviselő-testület egyidejűleg nyílt szavazással, döntéshozatalban 7 jelenlévő képviselő szavazatával, egyhangúan 7 igen
szavazattal a következő határozatot hozta:
127/2013.(IX.12.) KT. Határozat
EU Önerő Alap igényléséről
Fülöp Község Önkormányzatának Képviselő-testülete úgy határoz, hogy az KEOP-1.2.0/09-11-2013-0016 számú projekt
– az Új Széchenyi Terv Környezet és Energia Operatív program támogatási rendszer keretében megvalósuló,
„Fülöp község szennyvízcsatorna hálózatának bővítése”című - saját forrását a BM EU Önerő Alapból kért vissza nem térítendő
támogatásból finanszírozza és erre pályázatot nyújt be.
Pályázó megnevezése:
Fülöp Község Önkormányzata (4266. Fülöp, Arany János utca 19.)
A tervezett fejlesztés pontos megnevezése:
„Fülöp község szennyvízcsatorna hálózatának bővítése”
A projekt elszámolható összköltsége:
Nettó 379.432.802 Ft
Tervezett fejlesztés pénzügyi ütemezése, pénzügyi forrásainak összetétele és azok éves ütemezése:
A saját forrás biztosításának módja:
A saját forrást Fülöp Község Önkormányzataa 19/2013 (V.22) BM rendelet „a helyi önkormányzatok és önkormányzati társulások
európai uniós fejlesztési pályázatai saját forrás kiegészítéséhez nyújtható támogatásról” szóló rendelt 6§ (5) alapján 100 %-ban
BM EU Önerő Alap támogatásból kívánja finanszírozni.
Határidő: azonnal
Felelős: Hutóczki Péter, polgármester
9. Nagy Magyar Engesztelés – Komlóska Község Önkormányzatának kérése
Előterjesztő: Hutóczki Péter polgármester
Hutóczki Péter polgármester:
Ismerteti az előterjesztést, Komlóska település polgármesterének megkeresése alapján, az Engesztelő Kápolna megépítése országos
jelentőségő ügy, a kormány is határozatában támogatja, kérem a Tisztelt Képviselő-testületet a javaslatok elfogadására.
A Képviselő-testület egyidejűleg nyílt szavazással, döntéshozatalban 7 jelenlévő képviselő szavazatával, egyhangúan 7 igen szavazattal
a következő határozatot hozta:
128/2013.(IX.12.) KT. Határozat
A Világ Királynője Engesztelő Mozgalom céljainak támogatásáról
Fülöp Község Önkormányzat Képviselő-testülete üdvözli a Világ Királynője
Engesztelő Mozgalom megalakítását, céljaival, szellemiségével, értékrendjével
egyetért.
A képviselő-testület kéri az egyházi és világi vezetőinket, hogy támogassák
és tegyék lehetővé az Engesztelő Kápolna megépítését Budapesten, a Szent-Anna réten.
Határidő: 2013. szeptember 20.
Felelős: Polgármester
Hutóczki Péter polgármester:
A Képviselő-testület egyidejűleg nyílt szavazással, döntéshozatalban 7 jelenlévő képviselő szavazatával, 5 igen és 2 nem szavazattal
a következő határozatot hozta:
129/2013.(IX.12.) KT. Határozat
A Világ Királynője Engesztelő Mozgalom által kezdeményezett Engesztelő
Kápolna építés támogatásáról
Fülöp Község Önkormányzatának Képviselő-testülete a Világ Királynője
Engesztelő Mozgalom által kezdeményezett Magyarország Kormánya által
a Normafa Park kiemelt beruházás koncepciójáról és az azzal összefüggő
feladatokról szóló 1443/2013. (VII. 16.) Korm. határozatban nevesített
„Engesztelő Kápolna építése” beruházást támogatni kívánja:
Az Engesztelő Kápolna építésének támogatását jelképező 1 db 30x40x50 cm-es
faragott terméskő elkészíttetéséhez szükséges 50. 000 Ft+ÁFA összegű adomány nyújtásával.
Az önkormányzat képviselő-testülete felhatalmazza a Polgármestert, hogy a
faragott terméskövet elkészíttesse, vagy a terméskő elkészíttetéséhez szükséges
adományt a Világ Királynője Engesztelő Mozgalom 11734169-20012199
számú bankszámlaszámra utalja.
Határidő: 2013. szeptember 20.
Felelős: Polgármester
Hutóczki Péter polgármester:
A Képviselő-testület egyidejűleg nyílt szavazással, döntéshozatalban 7 jelenlévő képviselő szavazatával, egyhangúan 7 igen
szavazattal a következő határozatot hozta:
130/2013.(IX.12.) KT. Határozat
Egy marék föld adományozása
Fülöp Község Önkormányzatának képviselő-testülete az Életfa Kárpát-medence
Összefogás kezdeményezését megismerve úgy határozott, hogy az önkormányzat
a Nemzet egységének megvalósításához egy marék földet adományoz.
Az önkormányzat képviselő-testülete felhatalmazza a polgármestert,
hogy az egy marék földet Komlóska Község Önkormányzata címére eljuttassa.
Határidő: 2013. szeptember 20.
Felelős: Polgármester
Különfélék:
Hutóczki Péter polgármester:
Szeptember 15-én, vasárnap a Bánházán a Kápolnában templombúcsú lesz, kéri aki tudj jöjjön el.
Földháti István alpolgármester:
A rádió is sokat foglalkozik vele, hogy itt a fűtési szezon és egyre több csaló jelenik meg az emberek között, akik becsapják az
embereket a mázsában mért fának az eladásával. Kéri, hogy erről megfelelően tájékoztassuk a lakosságot.
Hutóczki Péter polgármester:
Megköszöni a képviselő-testület aktív részvételét és az ülést 11,40 perckor bezárja.
k.m.f.
Hutóczki Péter Dr. Szombati Csaba Kissné Terdik Erzsébet
polgármester jegyző aljegyző
Bugyáné Szász Erzsébet Hutóczki Imre
jkv. hitelesítő jkv. hitelesítő
Je