JEGYZŐKÖNYV
(10 1077-2/2013/F)
FÜLÖP KÖZSÉG ÖNKORMÁNYZAT
KÉPVISELŐ-TESTÜLETÉNEK
2013. március 14-én de 9,00 órakor
TARTOTT RENDKÍVÜLI ÜLÉSÉRŐL
Hozott rendeletek:
2/2013. (III.14.) KT. sz. rendelet: A hulladékgazdálkodásról szóló 16/2004. (XII.16.) KT. sz.
rendelet módosítása
3/2013. (III.14.) KT. sz. rendelet: Az Önkormányzat 2013. évi költségvetése
4/2013. (III.14.) KT. sz. rendelet: A személyi adat és lakcímnyilvántartásról szóló 11/1994.
(III.14.) KT. sz. rendelet módosításáról
Hozott határozatok:
48/2013. (III.14.) KT. sz. határozat: Az adósságot keletkeztető ügyletekből eredő fizetési
kötelezettségek bemutatása
49/2013. (III.14.) KT. sz. határozat: Előirányzat zárolás
50/2013. (III.14.) KT. sz. határozat: Nyírábárnyi Közös Önkormányzati Hivatal SZMSZ
51/2013. (III.14.) KT. sz. határozat: Nyíradonyi Szociális és Gyermekjóléti Társulás
társulási megállapodás módosítása
52/2013. (III.14.) KT. sz. határozat: Nyíradonyi Szociális és Gyermekjóléti Társulás
társulási megállapodás módosítása
53/2013. (III.14.) KT. sz. határozat: Vállalkozói megkeresés ingatlan bérlés iránt
JEGYZŐKÖNYV
Készült: A Fülöp Község Önkormányzat Képviselő-testületének március 14-én 9,00 órakor megtartott rendkívüli üléséről.
Jelen vannak: Hutóczki Péter polgármester, Mikáczó László Ferenc alpolgármester, Bugyáné Szász Erzsébet, Furó Tiborné,
Hutóczki Imre, Czigle Attila, Sándor László képviselők.
Dr. Szombati Csaba jegyző megbízásából Kissné Terdik Erzsébet aljegyző, Földháti István alpolgármester tanácskozási joggal.
Hutóczki Péter polgármester köszönti a Képviselő-testületet, az önkormányzat aljegyzőjét.
Jegyzőkönyv hitelesítőinek javasolja Mikáczó László Ferenc alpolgármester és Czigle Attila képviselőt.
Nevezettek a javaslatot elfogadták.
Javaslatot tesz a Képviselő-testületi ülés napirendjére és a Képviselő-testület egyidejűleg nyílt szavazással, döntéshozatalban
7 jelenlévő képviselő szavazatával, egyhangúan 7 igen szavazattal a napirendet és a jegyzőkönyv hitelesítőket elfogadta.
Fülöp Község Önkormányzat Képviselő-testülete
a) Jegyzőkönyv hitelesítőnek választja Mikáczó László Ferenc alpolgármester és Czigle Attila képviselőt.
b) Jelen ülés napirendjét az alábbiakban határozza meg:
1.) Az önkormányzat adósság keletkeztető ügyleteiből eredő fizetési kötelezettségeinek meghatározása
Előterjesztő: Hutóczki Péter polgármester
2.) Az önkormányzat hulladék- közszolgáltatási rendeletének módosítása
Előterjesztő: Hutóczki Péter polgármester
3.) Az önkormányzat 2013. évi költségvetésének tárgyalása
Előterjesztő: Hutóczki Péter polgármester
4.) A Közös Önkormányzati Hivatal SzMSz-ének elfogadása
Előterjesztő: Hutóczki Péter polgármester
5.) a személyi adat és lakcím-nyilvántartásról szóló önkormányzati rendelet hatályon kívül helyezéséről
Előterjesztő: Hutóczki Péter polgármester
6.) Nyíradonyi Mikrotérségi Intézményfenntartó Társulás előterjesztései
Előterjesztő: Hutóczki Péter polgármester
7.) Vállalkozói kérelem
Előterjesztő: Hutóczki Péter polgármester
1.) Az önkormányzat adósságot keletkeztető ügyleteinek meghatározása
Előterjesztő: Hutóczki Péter polgármester
Hutóczki Péter polgármester:
Ismerteti az írásos előterjesztést, mely a már februári ülésen elfogadottnak a módosítása, a költségvetési rendelet-tervezet
módosításai miatt vált szükségessé.
A Képviselő-testület egyidejű nyílt szavazáson, döntéshozatalban 7 fő képviselő részvételével 7 igen szavazattal az alábbi
határozatot hozta:
48/2013. (III.14.) KT. sz. határozat
Fülöp Község Önkormányzat Képviselő-testülete a saját bevételei összegét, valamint az adósságot keletkeztető ügyleteiből
eredő fizetési kötelezettségeinek három évre várható összegét az előterjesztés mellékletét képező tartalommal állapítja meg.
Határidő: azonnal
Felelős: polgármester
- számú melléklet Fülöp Község Önkormányzat adósságot keletkeztető ügyleteiből eredő fizetési kötelezettségeinek bemutatására
ezer forintban
Sor- szám |
Megnevezés |
Saját bevétel és adósságot keletkeztető ügyletből eredő fizetési kötelezettség összege |
ÖSSZESEN |
|||
2014 |
2015 |
2016 |
2017 |
|||
1. |
Helyi adók |
32.530 |
33.540 |
33.545 |
33.550 |
133.165 |
|
Osztalék, koncessziós díjak, hozambevétel |
|
|
|
|
|
|
Díjak, pótlékok, bírságok |
180 |
185 |
190 |
195 |
750 |
|
Tárgyi eszközök, immateriális javak, vagyoni értékű jog értékesítése és hasznosítása, vagyonhasznosításból és értékesítésből származó bevétel |
|
|
|
|
|
|
Részvények, részesedések értékesítése |
|
|
|
|
|
|
Vállalatértékesítésből privatizációból származó bevételek |
|
|
|
|
|
|
Kezességvállalással kapcsolatos megtérülés |
|
|
|
|
|
|
Saját bevételek (1+…+7) |
32.710 |
33.725 |
33.735 |
33.745 |
133.915 |
|
Saját bevételek (8.sor) 50 %-a |
16.355 |
16.863 |
16.868 |
16.873 |
66.957 |
|
Előző év(ek)ben keletkezett tárgyévi fizetési kötelezettség (11+….+18) |
|
|
|
|
|
|
Felvett, átvállalt hitel és annak tőketartozása |
|
|
|
|
|
|
Felvett, átvállalt kölcsön és annak tőketartozása |
|
|
|
|
|
|
Hitelviszonyt megtestesítő értékpapír |
|
|
|
|
|
|
Váltó kibocsátás |
|
|
|
|
|
|
Pénzügyi lízing |
|
|
|
|
|
|
Visszavásárlási kötelezettség |
|
|
|
|
|
|
Fedezeti betét |
|
|
|
|
|
|
Halasztott fizetés, részletfizetés, ki nem fizetett ellenérték |
|
|
|
|
|
|
Tárgyévben keletkezett, illetve keletkező, tárgyévet terhelő fizetési kötelezettség (20+….+27) |
|
|
|
|
|
|
Felvett, átvállalt hitel és annak tőketartozása |
|
|
|
|
|
|
Felvett, átvállalt kölcsön és annak tőketartozása |
|
|
|
|
|
|
Hitelviszonyt megtestesítő értékpapír |
|
|
|
|
|
|
Adott váltó |
|
|
|
|
|
|
Pénzügyi lízing |
|
|
|
|
|
|
Visszavásárlási kötelezettség |
|
|
|
|
|
|
Fedezeti betét |
|
|
|
|
|
|
Halasztott fizetés, részletfizetés, ki nem fizetett ellenérték |
|
|
|
|
|
|
Fizetési kötelezettség összesen (10+19) |
|
|
|
|
|
|
Fizetési kötelezettséggel csökkentett saját bevétel (9-28) |
16.355 |
16.863 |
16.868 |
16.873 |
66.957 |
2.) A hulladékgazdálkodásról szóló 16/2004. (XII.16.) KT. sz. rendeletének
módosítása
Előterjesztő: Hutóczki Péter polgármester
Hutóczki Péter polgármester:
Röviden ismerteti az írásos előterjesztést: A hulladékról szóló 2012. évi CLXXXV. törvény (továbbiakban: Ht.) 47. § (4) bekezdése
értelmében a szilárd hulladék közszolgáltatási díját az ezért felelős miniszter állapítja meg rendeletben. Miniszteri rendelet még nincs,
addig a Ht. 91. §-ában foglaltak szerint kell a díjat megállapítani. Szükséges ennek megfelelően a hulladékgazdálkodásról szóló
16/2004. (XII.16.) KT. sz. rendelet-tervezet szerinti módosítása, valamint ezen rendelet módosításának hatályon kívül helyezése.
Ez azért történik, mert hatályon kívül kell helyezni azokat a rendelkezéseket, amelyek a díjmegállapításra vonatkoznak.
A közszolgáltatást végző (AKSD) az új törvény alapján 4,2%-os emelésre jogosult, ezért valószínűsíthető a hatályon kívül helyezett ár
és a 4,2% közötti különbség megfizetése az önkormányzat költségvetését fogja terhelni 2013. évben.
Furó Tiborné képviselő:
Ez azt jelenti, hogy a lakosok kevesebb díjat fognak fizetni ? Ha igen, akkor az önkormányzatnak a különbség megfizetésének forrását
is meg kell teremteni.
Kissné Terdik Erzsébet aljegyző:
A lakosok a Képviselő-testület által decemberben elfogadott díjtól kevesebbet, a 2012. évben megfizetett díj 4,2%-kal emelt összegét
fogják fizetni. A decemberben megállapított díj és a mostani közötti különbség az önkormányzatot fogja terhelni, az AKSD még nem
közölte, de várhatóan 1 MFt körüli költséget fog jelenteni.
Hutóczki Péter polgármester:
Nagyon méltánytalannak tartom, hogy a törvények változása miatt ismét az önkormányzatot terheli a többletköltség.
A Képviselő-testület egyidejű nyílt szavazáson, döntéshozatalban 7 fő képviselő részvételével 7 igen szavazattal az alábbi rendeletet
alkotta:
Fülöp Község Önkormányzat Képviselő-testületének
2/2013. (III. 14. ) KT. sz. rendelete
a hulladékgazdálkodásról szóló 16/2004. (XII.16.) KT. sz. rendeletének módosításáról
Fülöp Község Önkormányzat Képviselő-testülete a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX törvény 13.§. (1)
bekezdés 19. pontja szerinti feladatkörében eljárva, valamint a hulladékról szóló 2012. évi CLXXXV. törvény 47.§. (4) bekezdése,
a 91.§. (1) –(2) bekezdés alapján a Fülöp Község Önkormányzat Képviselő-testületének a hulladékgazdálkodásról szóló
16/2004. (XII.16.) KT. sz. rendeletének ( továbbiakban: Rendelet) módosítására az alábbi rendeletet alkotja:
1.§.
A Rendelet 23. §. (1) -(2) bekezdése helyébe az alábbi rendelkezés lép:
„(1) a közszolgáltatás igénybevételére köteles, illetve a közszolgáltatást igénybe vevő ingatlantulajdonosnak hulladékkezelési
közszolgáltatási díjat kell fizetnie.
(2) A hulladékgazdálkodási közszolgáltatási díj megállapítására a hulladékról szóló 2012. évi CLXXXV. törvény 47. §. (4)
bekezdés szerinti miniszter rendeletben jogosult.”
2.§.
(1) A rendelet 1. sz. melléklete hatályát veszti.
(2) A Rendelet módosításáról szóló 21/2012. (XII.20.) KT sz. rendelete hatályát veszti.
(3) Ezen rendelet a kihirdetés napját követő munkanapon lép hatályba és a hatályba lépés időpontját követő
munkanap hatályát veszti.
/:Hutóczki Péter:/ /:Dr. Szombati Csaba:/
polgármester jegyző
A rendelet kihirdetve.
Fülöp, 2013.március 14.
/:Dr. Szombati Csaba:/
jegyző
3.) Az önkormányzat 2013. évi költségvetésének tárgyalása
Előterjesztő: Hutóczki Péter polgármester
Hutóczki Péter polgármester:
Ismerteti az írásos előterjesztést. A februárban beterjesztett költségvetés tervezetet át kellett dolgozni, de még így sem biztosítható
működési hiány nélkül. Ezért szükséges volt a 2013. évi költségvetési törvényben szereplő a helyi önkormányzatok működőképessége
megőrzését szolgáló kiegészítő támogatási forrást szerepeltetni az egyensúly fenntartására, melyre a támogatási igényt időben
be kell nyújtani. A nehézségek ellenére jogos igény a közalkalmazottak részéről is valamilyen szintű cafetéria biztosítása.
Ezért havi 5000-Ft értékben (Erzsébet-utalvány) beterveztünk minden közalkalmazott részére cafetéria juttatást, tekintve azonban
a hiányunkat, amíg nincs meg a fedezet nem javasolja kiadni.
Nemesné Sörés Erzsébet könyvvizsgáló:
Lehetősége van az önkormányzatnak, hogy az előirányzatot zárolja arra az időre amíg a fedezet nem biztosított.
Mikáczó László Ferenc alpolgármester
A Polgármeteri Hivataltól áthelyezésre kerülő dolgozók kaptak-e valamilyen bérjuttatást a jogviszonyváltáskor ?
Kissné Terdik Erzsébet jegyző:
Az áthelyezéssel történő jogviszonyváltás esetén, mivel a közszolgálati jogviszony folyamatos marad, ezért sem végkielégítésre,
sem felmentési időre nem jogosult a dolgozó.
Kozma Ferencné helyettes óvodavezető:
A költségvetési tervezetben az óvodaműködtetésre szerepeltetett 2.580 EFt támogatás mit takar?
Hutóczki Péter polgármester:
Az óvodapedagógusok bérén kívül az óvoda működtetésével kapcsolatosan felmerült valamennyi dologi és személyi kiadás
fedezetére szolgáló forrás.
Furó Tiborné képviselő:
A köznevelési törvény, és a mi rendelet-tervezetünk szerinti 5 óvónő mikortól alkalmazható?
Hutóczki Péter polgármester:
Elviekben a költségvetési rendelet elfogadásától, legkésőbb szeptember 1-jétől.
Nemesné Sörés Erzsébet könyvvizsgáló:
Az óvodai működés sajnos alulfinanszírozott a feladatfinanszírozás szerint. Az óvodapedagógusok bérének finanszírozása is
maximált, tehát egy egész éven át tartó 5 fős nem kezdő pedagógusokból állók bérét nem fedezi 100%-ban, továbbá az
működési kiadások finanszírozására kapott támogatást is 6 MFt-tal kellett település szinten kiegészíteni.
Furó Tiborné képviselő:
A magánszemélyek kommunális adójából mennyi folyik be ?
Bugyáné Szász Erzsébet képviselő:
Az adóból mennyi a kintlévőség?
Nemesné Sörés Erzsébet könyvvizsgáló:
A költségvetési rendelet-tervezetnek a várható bevételek számba vételét kell tartalmaznia. Természetesen a végrehajtásról,
teljesítéséről is el kell számolni, ennek ideje a beszámoló készítése és a zárszámadás beterjesztése, mely április hónapban történik.
Várhatóan, láthatóan jelentős kintlévőségekkel számolunk, melynek a javítására törekedni kell.
Földháti István alpolgármester:
Ha van rá lehetőség a képviselők is segíthetnének az adó végrehajtásban.
Hutóczki Péter polgármester:
A Képviselő-testület egyidejű nyílt szavazáson, döntéshozatalban 7 fő képviselő részvételével 7 igen szavazattal az alábbi határozatot hozta:
49/2013. (III.14.) KT. sz. határozat
Fülöp Község Önkormányzat Képviselő-testülete úgy határozott, hogy az önkormányzat 2013. évi költségvetésében elfogadott
önként vállalt feladatok támogatását, amelyekhez állami feladatfinanszírozás nem kapcsolódik és teljes mértékben önkormányzati
forrásból valósul meg, a tervezet szerinti időarányos rész 50%-áig teljesíthetőek, mindaddig
amíg a teljes fedezet rendelkezésre nem áll.
A közalkalmazottak cafeteria előirányzata a fedezet rendelkezésre állásáig zárolásra kerül
A 2013. évi I. féléves beszámolóval a döntés felülvizsgálandó.
Határidő: folyamatos
Felelős: Hutóczki Péter polgármester
Hutóczki Péter polgármester:
A Képviselő-testület egyidejű nyílt szavazáson, döntéshozatalban 7 fő képviselő részvételével 7 igen szavazattal az alábbi
rendeletet alkotta:
Fülöp Község Önkormányzat Képviselő-testületének
3/2013. (III. 14.) KT. számú rendelete
az önkormányzat 2013. évi költségvetéséről
Fülöp Község Önkormányzat Képviselő-testülete az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény 23. § (1) bekezdésében
kapott felhatalmazás alapján, Magyarország Alaptörvénye 32. cikk (2) bekezdésében kapott, valamint a Magyarország helyi
önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX törvény 111.§. (2) bekezdésében meghatározott feladatkörében eljárva az önkormányzat
2013 évi költségvetéséről az alábbi rendeletet alkotja.
A rendelet hatálya
1.§.
(1) A rendelet hatálya kiterjed az önkormányzatra és az irányítása alá tartozó költségvetési szerveire.
(2) Önállóan működő és gazdálkodó költségvetési szervek:
a.) Fülöp Község Önkormányzat Polgármester Hivatala
b.) Nyírábrányi Közös Önkormányzati Hivatal
(3) Önállóan működő költségvetési szervek: Fülöpi Óvoda
A költségvetés bevételei és kiadásai
2. §
(1) A képviselő-testület az önkormányzat 2013. évi költségvetését:
358.456 E Ft |
Költségvetési bevétellel |
373.456 E Ft |
Költségvetési kiadással |
15.000 E Ft 0 E Ft 15.000 E Ft |
Költségvetési egyenleggel -ebből működési felhalmozási |
állapítja meg.
(2) Az (1) bekezdésben megállapított költségvetési bevételek forrásonkénti, a költségvetési kiadások jogcímenkénti
megoszlását önkormányzati szinten, továbbá a finanszírozási bevételeket és kiadásokat a rendelet 1. számú mellékletek
alapján határozza meg a képviselő-testület.
(3) A működési és felhalmozási bevételek és kiadások előirányzatai mérlegszerű bemutatását önkormányzati szinten
a 2. számú melléklet részletezi.
(4) A költségvetési bevételek és költségvetési kiadások előirányzat csoportok, kiemelt előirányzatok és azon belül kötelező
feladatok, önként vállalt feladatok, állami (államigazgatási) feladatok szerinti bontásban az 1. számú mellékletek részletezik.
(5) A működési hiány belső finanszírozásának érdekében a képviselő-testület az előző év költségvetési maradványának
igénybevételét, továbbá fejlesztési célú támogatást megelőlegező hitel felvételét rendeli el.
(6) A felhalmozási hiány finanszírozása érdekében a 10 millió forintot meghaladó fejlesztési célú adósságot keletkeztető
ügylet megkötésére a Kormány hozzájárulása szükséges. A 10 millió forintot meg nem haladó fejlesztési célú adósságot
keletkeztető ügylet esetében a hiány külső finanszírozása fejlesztési célú támogatást megelőlegező hitelből történik.
A költségvetés részletezése
3. §
A Képviselő-testület az önkormányzat 2013. évi költségvetését részletesen a következők szerint állapítja meg:
(1) Az önkormányzat saját bevételeinek részletezését az adósságot keletkeztető ügyletből származó tárgyévi fizetési kötelezettség
megállapításához a 3. számú melléklet tartalmazza.
(2) Az önkormányzat költségvetésében szereplő beruházások kiadásainak beruházásonkénti részletezését a 4. számú melléklet
szerint határozza meg.
(3) Az EU-s támogatással megvalósuló programokat és projekteket, valamint az önkormányzaton kívül megvalósuló projektekhez
való hozzájárulást a 5. számú melléklet szerint hagyja jóvá.
(4) A 2. § (1) bekezdésében megállapított bevételek és kiadások önkormányzati, továbbá költségvetési szervenkénti megoszlását,
és az éves (engedélyezett) létszám előirányzatot és a közfoglalkoztatottak létszámát költségvetési szervenként, feladatonként a
6. számú mellékletek szerint határozza meg.
(5) Az önkormányzat 2013. évi közvetett támogatásait a 7. számú melléklet szerint határozza meg.
(6) Az önkormányzat a kiadások között 500 E Ft általános és 0 Ft cél tartalékot állapít meg. A tartalékkal való rendelkezés jogát
a képviselő-testület fenntartja magának.
A költségvetés végrehajtásának szabályai
4. §
(1) Az önkormányzati szintű költségvetés végrehajtásáért a polgármester, a könyvvezetéssel kapcsolatos feladatok ellátásáért
a jegyző a felelős.
(2) Az Önkormányzat gazdálkodásának biztonságáért a képviselő-testület, a gazdálkodás szabályszerűségéért a
polgármester felelős.
(3) A költségvetési szerveknek a jóváhagyott éves költségvetés alapján, a jogszabályokban, és az alapító okiratban
meghatározott követelmények és feltételek érvényesítésével kell működni és gazdálkodni.
(4) A költségvetésben jóváhagyott feladatok csak akkor hajtható végre, ha finanszírozásukra a fedezet rendelkezésre áll.
(5) Kiegészítő támogatás igényléséről a működőképességet veszélyeztető helyzet esetében a polgármester gondoskodik,
képviselő-testületi döntés alapján.
(6) A költségvetési intézményeknél a tervezett bevételek elmaradása nem vonja automatikusan maga után az önkormányzati
támogatás növekedését. A kiadási előirányzatok, amennyiben a tervezett bevételek nem folynak be, nem teljesíthetők.
(7) Az önkormányzat irányítása alá tartozó költségvetési szervek szabadon használhatják fel a jóváhagyott bevételi előirányzatokon
felüli többletbevételüket, az éves költségvetésben meghatározott célokra.
(8) A finanszírozási bevételekkel és kiadásokkal kapcsolatos hatásköröket a Képviselő-testület gyakorolja.
5.§.
(1) Az élet- és vagyonbiztonságot veszélyeztető elemi csapás, illetőleg következményeinek az elhárítása érdekében
(vészhelyzetben) a polgármester a helyi önkormányzat költségvetése körében átmeneti – e rendelettől eltérő – intézkedéseket is hozhat,
amelyről a képviselő-testület legközelebbi ülésén be kell számolnia. Ezen jogkörében a polgármester az előirányzatok között
átcsoportosítást hajthat végre, egyes kiadási előirányzatok teljesítését felfüggesztheti, a költségvetési rendeletben nem szereplő
kiadásokat is teljesíthet.
Az előirányzatok módosítása
6. §
(1) Az önkormányzat bevételeinek és kiadásainak módosításáról, a kiadási előirányzatok közötti átcsoportosításról a
képviselő-testület dönt.
(2) A képviselő-testület az Önkormányzat bevételeinek és kiadásainak módosítását és a kiadási előirányzatok közötti átcsoportosítás
jogát 1.000.000 Ft összeghatárig - mely esetenként a 500.000.- Ft összeghatárt nem haladhatja meg a polgármesterre átruházza.
Egyéb esetekben a képviselő-testület a kiadási előirányzatok közötti átcsoportosítás jogát fenntartja magának.
(3) Az (2) bekezdésben foglalt átcsoportosításról a polgármester negyedévente köteles beszámolni, a költségvetés módosítására
egyidejűleg javaslatot tenni. Az átruházott hatáskörű előirányzat-módosítási jogkör 2013. december 31-ig gyakorolható.
A gazdálkodás szabályai
7. §
(1) A költségvetési szervek rendeletben meghatározott bevételi és kiadási előirányzatai felett az intézmények vezetői
előirányzat-felhasználási jogkörrel rendelkeznek.
(2) Az önállóan működő költségvetési szerv az alapfeladatai ellátását szolgáló személyi juttatásokkal és az azokhoz kapcsolódó
járulékok és egyéb közterhek előirányzataival rendelkezik.
(3) Az önállóan működő és gazdálkodó költségvetési szerv által a (önállóan működő és gazdálkodó, vagy önállóan működő)
költségvetési szerv számára ellátott feladatok fedezetéül az önállóan működő és gazdálkodó költségvetési szerv nyilvántartásaiban
elkülönített előirányzatok szolgálnak, amelyet az önállóan működő költségvetési szerv érdekében használ fel.
(4) Az önállóan működő költségvetési szerv feladatai ellátásáról úgy köteles gondoskodni, hogy a biztosítsa a költségvetésében
részére megállapított előirányzatok takarékos felhasználását.
(5) A Képviselő-testület felhatalmazza a polgármestert arra, hogy az átmenetileg szabad pénzeszközöket pénzintézetnél,
a bank által biztosított legkedvezőbb kamatfeltételek mellett lekösse.
8.§.
(1) A Polgármesteri Hivatal köztisztviselői vonatkozásában az illetményalapot 38.650.-ban határozza meg .
(2) A köztisztviselők cafetéria juttatás kerete 200.000.-Ft/év/fő
(3) A Képviselő-testület tárgyévre a Polgármesteri Hivatal felsőfokú végzettségű köztisztviselőt megillető illetménykiegészítést,
valamint a középfokú végzettségű köztisztviselőt megillető illetménykiegészítést 20%-ban állapítja meg.
A költségvetés végrehajtásának ellenőrzése
7. §
(1) Az önkormányzati költségvetési szervek ellenőrzése a belső kontrollrendszer keretében valósul meg, melynek létrehozásáért,
működtetésért és továbbfejlesztéséért az önkormányzat esetében a jegyző, az intézmények esetében az intézményvezető felelős.
Záró és vegyes rendelkezések
8. §
(1) Ez az önkormányzati rendelet a kihirdetés napján lép hatályba, rendelkezéseit 2013. január 1. napjától kell alkalmazni
a (2) bekezdésben foglalt eltérésekkel.
(2) Ezen rendelet 1.§.(2) bekezdés b.pontja és a 8.§. (3) bekezdése 2013. március 1.
napjától hatályos.
/:Hutóczki Péter:/ /:Dr. Szombati Csaba:/
polgármester jegyző
A rendelet kihirdetve.
Fülöp, 2013. március 14.
/:Dr. Szombati Csaba:/ jegyző
Megjegyzés: a rendelet mellékletei a jegyzőkönyv mellékletét képezik. |
4.) A Közös Önkormányzati Hivatal SzMSz-ének elfogadása
Előterjesztő: Hutóczki Péter polgármester
Hutóczki Péter polgármester:
Ismerteti az írásos előterjesztést: A Közös Önkormányzati hivatal, mint önkormányzati hivatal az Ávr. 7. § (1) bekezdése alapján
költségvetési szerv. Az Áht. a 2. § (1) bekezdés r) pontja alapján a Közös Önkormányzati Hivatal az önkormányzati hivatal egyik formája.
Az Áht. 10. § (5) bekezdése alapján a Közös Önkormányzati hivatal, mint költségvetési szerv a feladatai ellátásának részletes belső
rendjét és módját szervezeti és működési szabályzatban köteles megállapítani. (A szervezeti egységekre vonatkozó szabályokat a
költségvetési szerv szervezeti és működési szabályzatában vagy a szervezeti egységek ügyrendjében, a gazdálkodás részletes rendjét
belső szabályzatban kell meghatározni.) Ezen kötelezettség teljesítésére a Közös Hivatal jegyzője elkészítette a szervezeti és
működési szabályzatot.
Földháti István alpolgármester:
A Fülöpi Képviselő-testület ülésein, Nyíri Béla polgármester úr és a jegyző úr nem fog részt venni? Én ezt hiányolom.
Hutóczki Péter polgármester:
Az önkormányzat nem közös, csak a szervezeti egysége, a hivatal, ezért a polgármester úrnak nem kell az üléseken részt venni.
Jegyző úr pedig az elfogadott megállapodás alapján elsősorban Nyírábrány Község Önkormányzatánál látja el a feladatokat,
az aljegyző asszony pedig a Fülöpi Kirendeltségen. Természetesen a kölcsönös egymás helyettesítését biztosítani kell, továbbá
olyan önkormányzati események kapcsán,amikor szükséges vagy illő, meghívást kapnak.
Mikáczó László Ferenc alpolgármester:
A fülöpi emberek minden ügyet el tudnak intézni helyben, vagy van ami miatt Nyírábrányba kell menniük.
Kissné Terdik Erzsébet jegyző:
A Közös Hivatal létrejöttével minden ügyet helyben lehet intézni továbbra is, nehézségek sajnos adódnak, mert 9 köztisztviselő helyett
5 köztisztviselőnek kell ellátni a feladatokat.
Hutóczki Péter polgármester:
A Képviselő-testület egyidejű nyílt szavazáson, döntéshozatalban 7 fő képviselő részvételével 7 igen szavazattal az
alábbi határozatot hozta:
50/2013. (III.14.) KT. sz. határozata
Fülöp Község Önkormányzat Képviselő-testülete
a Nyírábrányi Közös Önkormányzati Hivatal
Szervezeti és Működési Szabályzatát (SZMSZ) jóváhagyja.
Felkéri a polgármestert, hogy Nyírábrány Nagyközség
Önkormányzat polgármesterét, és a Közös Hivatal
jegyzőjét tájékoztassa a döntésről.
Az SZMSZ a jegyzőkönyv mellékletét képezi.
Felelős: Hutóczki Péter polgármester
Határidő: 2013. március 31.
5.) A személyi adat és lakcím-nyilvántartásról szóló önkormányzati rendelet hatályon kívül helyezéséről
Előterjesztő: Hutóczki Péter polgármester
Hutóczki Péter polgármester:
Ismerteti az írásos előterjesztést: A polgárok személyi adatainak és lakcímének nyilvántartásáról szóló 1992. évi LXVI. törvény
(továbbiakban: Nytv.) 47.§ (4) bekezdésében foglalt felhatalmazás – mely alapján a települési önkormányzatok e tárgyban
rendeletet alkothattak – 2013. január 1-jével megszűnt – ennek következményeként az ezen jogszabályhely alapján megalkotott
rendeletet hatályon kívül kell helyezni. Tehát a döntés meghozatala jogszabályi kötelezettségen alapul.
Hutóczki Péter polgármester:
A Képviselő-testület egyidejű nyílt szavazáson, döntéshozatalban 7 fő képviselő részvételével 7 igen szavazattal az alábbi
rendeletet alkotta:
Fülöp Község Önkormányzat Képviselő-testületének
4/2013. (III.14 .) KT. sz. rendelete
a személyi adat és lakcímnyilvántartásról szóló 11/1994. (XII.02.) KT. sz. rendelet hatályon kívül helyezéséről
Fülöp Község Önkormányzat Képviselő-testülete a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX tv. 42. §. (1.)
bekezdésében kapott felhatalmazás alapján, a polgárok személyi adatainak és lakcímének nyilvántartásáról szóló
1992. évi LXVI. tv. 47. §. (4) bekezdésében biztosított jogkörében eljárva az alábbi rendeletet alkotja:
1. §
Fülöp Község Önkormányzat Képviselő-testülete a személyi adat és lakcímnyilvántartásról szóló 11/1994. (XII.02.) KT. sz. rendeletet,
valamint a módosításáról szóló 18/2009. (IX. 15.) KT. sz., rendeletet hatályon kívül helyezi.
2.§.
E rendelet kihirdetését követő munkanapon lép hatályba, és a hatályba lépését követő napon hatályát veszti.
/:Hutóczki Péter::/ /:Dr. Szombati Csaba:/
polgármester jegyző
A rendelet kihirdetve.
Fülöp, 2013. március 14.
/:Dr. Szombati Csaba:/
jegyző
6.) Nyíradonyi Mikrotérségi Intézményfenntartó Társulás előterjesztései
Előterjesztő: Hutóczki Péter polgármester
Hutóczki Péter polgármester:
A Nyíradonyi Mikrotérségi Intézményfenntartó Társulásnak, melynek Nyíradony a székhelye jelenleg nyolc önkormányzat a tagja.
A Társulás az 1997. évi CXXXV. Tv. szerinti társulásként működött, ezért a jogszabályi változások figyelembevételével a
Társulási Tanács a Társulás jogi személyiségű társulássá történő átalakításáról döntött.
Balkány Város Önkormányzata, Nyírmihálydi Község Önkormányzata, Álmosd Község Önkormányzata és Bagamér Nagyközség Önkormányzata
határozatukkal jelezték szándékukat, hogy a Nyíradonyi Mikrotérségi Intézményfenntartó Társuláshoz szeretnének csatlakozni.
Ahhoz, hogy az említett négy önkormányzat csatlakozni tudjon a Társuláshoz, a Társulási Megállapodás módosítására van szükség.
Hutóczki Péter polgármester:
A Képviselő-testület egyidejű nyílt szavazáson, döntéshozatalban 7 fő képviselő részvételével 7 igen szavazattal az alábbi határozatot hozta:
51/2013. (III.14.) KT. sz. határozat
Korábbi - 139/2012. (XII.10.) ÖH. számú - csatlakozási szándékát fenntartva, Fülöp község képviselő-testülete elhatározza,
hogy 2013. július 1. napi hatállyal csatlakozik a Nyíradonyi Szociális és Gyermekjóléti Társuláshoz az alábbi szociális
és gyermekjóléti feladatokkal:
- étkeztetés,
- házi segítségnyújtás.
Fülöp Község Önkormányzata - a csatlakozással egyidejűleg - az étkeztetéshez és a házi segítségnyújtáshoz szükséges jogszabály
által előírt szakmai létszámot biztosítja.
A képviselő-testület az 1. számú mellékletként becsatolt tartalommal elfogadja a 2013. július 1. napján hatályba lépő
Nyíradonyi Szociális és Gyermekjóléti Társulás Társulási Megállapodását, továbbá a 2. számú mellékletként csatolt
Nyíradonyi Szociális és Gyermekjóléti Szolgáltatási Központ intézmény alapító okirat módosító okiratát, továbbá a 3. számú
mellékletként csatolt Nyíradonyi Szociális és Gyermekjóléti Szolgáltatási Központ intézmény egységes szerkezetbe
foglalt alapító okiratát, és a 4. számú mellékletként csatolt Hajdúsámsoni Mikrotérségi Szociális Szolgálat intézmény
megszüntető okiratát.
A képviselő-testület jóváhagyja és támogatja Álmosd Község Önkormányzatának a Nyíradonyi Szociális és Gyermekjóléti Társuláshoz
2013. július 1-ei dátummal történő csatlakozását, továbbá jóváhagyja és támogatja Balkány Város Önkormányzatának,
Nyírmihálydi Község Önkormányzatának, és Bagamér Nagyközség Önkormányzatának a Nyíradonyi Szociális és
Gyermekjóléti Társuláshoz 2013. szeptember 30-ai dátummal történő csatlakozását.
A Képviselő-testület felhatalmazza a polgármestert, hogy a Társulási Megállapodást aláírja.
Felelős:Hutóczki Péter polgármester
Határidő: azonnal
Hutóczki Péter polgármester:
A Képviselő-testület egyidejű nyílt szavazáson, döntéshozatalban 7 fő képviselő részvételével 7 igen szavazattal az alábbi határozatot hozta:
52/2013. (III.14.) KT. sz. határozat
Fülöp Község Önkormányzat Képviselő-testülete jóváhagyja a
Nyíradonyi Mikrotérségi Intézményfenntartó Társulás Társulási
Tanácsának 3/2013. (II.22.) számú határozatával módosított Társulási Megállapodását.
A Képviselő-testület felhatalmazza a polgármestert, hogy a Társulási Megállapodást aláírja.
Felelős: Hutóczki Péter polgármester
Határidő: azonnal
Megjegyzés: A társulási megállapodások és az alapító és megszüntető okiratok a jegyzőkönyv mellékletét képezik.
7.) Vállalkozói kérelem
Előterjesztő: Hutóczki Péter polgármester
Hutóczki Péter polgármester:
Szóbeli előterjesztésben ismerteti Hermann Attila budapesti vállalkozó megkeresését az önkormányzat felé, mely szerint ingatlanokat
szeretne bérelni az önkormányzattól a vállalkozása részére kereskedelmi hálózat kiépítésére.
Az épületekben folytatni kívánt tevékenységről nem írt semmit a vállalkozó, továbbá arról sem, hogy milyen jellegű kereskedelmi
tevékenységet kíván folytatni. Kérem a Tisztelt Képviselő-testületet foglaljanak állást, hogy milyen választ adjak a kérelemre.
Bugyáné Szász Erzsébet polgármester:
Jó lenne hasznosítani az épületeket, de nem mindenáron, elég kevés az információ ahhoz, hogy dönteni tudjunk. Szerintem kérni
kell tőle egy üzleti tervet, vagy egy pontos leírást arra vonatkozóan, hogy mi a szándéka ezekkel az épületekkel.
Hutóczki Péter polgármester:
Egyetértek a javaslattal, felajánlom számára, hogy jöjjön el Képviselő-testületi ülésre.
A Képviselő-testület egyidejű nyílt szavazáson, döntéshozatalban 7 fő képviselő részvételével 7 igen szavazattal az alábbi határozatot hozta:
53/2013. (III.14.) KT. sz. határozat
Fülöp Község Önkormányzat Képviselő-testülete
úgy határozott, hogy felkéri a polgármestert, hogy
Hermann Attila budapesti vállalkozót írásban értesítse,
és kérjen üzleti tervet, vagy pontos leírást a folytatni
kívánt tevékenységre vonatkozóan.
Felelős: Hutóczki Péter polgármester
Határidő: 2013. március 31.
Hutóczki Péter polgármester:
Megköszöni a közreműködést és az ülést 11,30 perckor bezárja.
Hutóczki Péter Dr. Szombati Csaba Kissné Terdik Erzsébet
polgármester jegyző aljegyző
Mikáczó László Ferenc Czigle Attila
jkv. hitelesítő jkv. hitelesítő