J E G Y Z Ő K Ö N Y V
Készült: A Fülöp Községi Önkormányzat Képviselő Testületének 2013. február 22-én du. 13,00 órakor megtartott rendkívüli nyílt üléséről.
Jelen vannak: Hutóczki Péter polgármester, Mikáczó László Ferenc alpolgármester, Földháti István alpolgármester,
Furó Tiborné Hutóczki Imre, Sándor László képviselők
Kissné Terdik Erzsébet jegyző
Igazoltan távol: Czigle Attila és Bugyáné Szász Erzsébet képviselő
Hutóczki Péter polgármester köszönti a Képviselő Testületet, az önkormányzat jegyzőjét, az ülést megnyitja.
A jegyzőkönyv hitelesítőinek javasolja Sándor László és Mikáczó László képviselőket.
Nevezettek a javaslatot egyhangúlag elfogadják.
A Képviselő Testület egyidejű nyílt szavazással, egyhangúlag 5 igen szavazattal a képviselőtestületi ülés napirendjét a
z alábbiak szerint állapítja meg:
Napirend:
1.) „Öntözés, melioráció és területi vízgazdálkodás mezőgazdasági üzem és
közösségi létesítmények fejlesztése” című közbeszerzési eljárás
2.) „Energetikai korszerűsítés a fülöpi Művelődési Házban” című pályázat benyújtása.
3.) „Energetikai korszerűsítés a fülöpi Óvodában” című pályázat benyújtása.
4.) a Nyírábrányi Közös Önkormányzati Hivatal létrehozásáról szóló – társulási megállapodást módosítása.
1.) Öntözés, melioráció és területi vízgazdálkodás mezőgazdasági üzem és közösségi létesítmények
fejlesztése című közbeszerzési eljárás
Előadó: Hutóczki Péter Polgármester
Hutóczki Péter polgármester:
Ismerteti az előterjesztést, a bíráló bizottsági jegyzőkönyveket és javasolja a határozat javaslat elfogadását.
A Képviselő Testület egyidejű nyílt szavazással, egyhangúlag 5 igen szavazattal meghozza az alábbi határozatot.
39/2013. (II.22.) K T. sz. határozata
Fülöp Községi Önkormányzat Képviselő Testülete az „Öntözés, melioráció és területi vízgazdálkodás
mezőgazdasági üzem és közösségi létesítmények fejlesztése” tárgyú közbeszerzési eljárásról a
bíráló bizottság javaslatára az eljárást eredményesnek minősíti és a Benedek Antal e .v.–t
(4137 Magyarhomorog, Zug utca 5.) ajánlattevőt minősíti nyertes ajánlattevőnek.
Felhatalmazza a polgármestert, hogy a szerződést a vállalkozóval kösse meg.
Felelős: Hutóczki Péter polgármester
Határidő: 2013. március 08.
2.) Energetikai korszerűsítés a fülöpi Művelődési Házban és Energetikai korszerűsítés
a fülöpi Óvodában című pályázatok benyújtása
Előadó: Hutóczki Péter, polgármester
Hutóczki Péter polgármester:
Ismerteti az előterjesztést, amely a korábban is tervezett, de megfelelő pályázati konstrukció hiányában be nem
nyújtott fejlesztéseket tartalmazza a megújuló energiák hasznosítására. Tervek szerint a művelődési háznál
és az óvodánál lett felmérve az energetikai korszerűsítés. Javasolja a határozati javaslat elfogadását.
A Képviselő Testület egyidejű nyílt szavazással, egyhangúlag 5 igen szavazattal meghozza az alábbi határozatot.
40/2013. (II. 22.) Képviselő Testületi határozat
Tárgy: A Környezet és Energia Operatív Program keretében kiírt
„Helyi hő, és villamosenergia-igény kielégítése megújuló energiaforrásokkal” KEOP-2012-4.10.0/A
pályázati konstrukció keretében megvalósítandó „Energetikai korszerűsítés a fülöpi Művelődési Házban” című pályázat benyújtása.
Fülöp Község Önkormányzati Képviselő Testülete a Környezet és Energia Operatív Program keretében kiírt
„Helyi hő, és villamosenergia-igény kielégítése megújuló energiaforrásokkal” KEOP-2012-4.10.0/A
pályázati konstrukció keretében megvalósítandó „Energetikai korszerűsítés a fülöpi Művelődési Házban” című pályázat benyújtását elfogadja.
A projekt a fejlesztéssel érintett ingatlanban napelemes rendszer telepítését tartalmazza.
A projekt megvalósításának helyszínei a következők:
4266, Fülöp, Arany J. u. 21. (Hrsz: 227 ) – Művelődési Ház
A projekt költségeinek cél és forrás szerinti megoszlása az alábbiak szerint kerül elfogadásra:
Megnevezés |
Nettó |
Áfa |
Bruttó |
|||||
Napelemes rendszer |
9 246 600 |
2 496 582 |
11 743 182 |
|||||
energetikai számítások |
100 000 |
27 000 |
127 000 |
|||||
műszaki ellenőr |
80 000 |
21 600 |
101 600 |
|||||
nyilvánosság biztosítása |
80 000 |
21 600 |
101 600 |
|||||
Záró energetikai audit |
100 000 |
27 000 |
127 000 |
|||||
ÖSSZESEN: |
9 606 600 |
2 593 782 |
12 200 382 |
|||||
Támogatás |
10 370 325 |
|||||||
Önerő |
1 830 057 |
A projekt teljes beruházási költsége: 12 200 382,- Ft, a projekt támogatás szempontjából elismerhető bekerülési költsége
(elszámolható költsége) 12 200 382,- Ft, melyből a KEOP forrásból származó igényelt vissza nem térítendő támogatás: 10 370 325,- Ft,
ami az elszámolható költségek 85%-a.
Fülöp Község Önkormányzati Képviselő-testülete a megvalósításhoz szükséges 15% önerőt: 1 830 057,- Ft-ot
költségvetési rendeletében biztosítja. A vállalt önerő forrása: saját forrás, BM önerő
A Képviselő-testület kötelezettséget vállal arra, hogy a támogatói okirat hatályba lépését követő 12 hónapon belül a beruházást
megvalósítja és a támogatással létrehozott fejlesztés fizikai eredményeit a a projekt beruházási szakaszát lezáró zárójelentés
jóváhagyását követő 5 éven keresztül fenntartja. Fülöp Község Önkormányzata a határozat elfogadásával kötelezettséget
vállal a KEOP forrásból nyújtott támogatás elnyerése esetén az önkormányzati saját forrás összegének költségvetésben
történő elkülönítésére.
A Képviselő Testület felhatalmazza a polgármestert a pályázat benyújtására.
Felelős: Polgármester
Határidő: azonnal
Hutóczki Péter polgármester:
A Képviselő Testület egyidejű nyílt szavazással, egyhangúlag 5 igen szavazattal meghozza az alábbi határozatot.
41/2013. (II. 22.) Képviselő-testületi határozat
Tárgy: A Környezet és Energia Operatív Programkeretébenkiírt „Helyi hő, és villamosenergia-igény
kielégítése megújuló energiaforrásokkal” KEOP-2012-4.10.0/Apályázati konstrukció keretében megvalósítandó
„Energetikai korszerűsítés a fülöpi Óvodában” című pályázat benyújtása.
Fülöp Község Önkormányzati Képviselő-testülete a Környezet és Energia Operatív Program keretében kiírt
„Helyi hő, és villamosenergia-igény kielégítése megújuló energiaforrásokkal” KEOP-2012-4.10.0/A
pályázati konstrukció keretében megvalósítandó „Energetikai korszerűsítés a fülöpi Óvodában” című pályázat benyújtását elfogadja.
A projekt a fejlesztéssel érintett ingatlanban biomassza kazán telepítése és napelemes rendszer telepítését tartalmazza.
A projekt megvalósításának helyszínei a következők:
4266, Fülöp, Óvoda u. 1. (Hrsz: 124/14 ) – Óvoda
A projekt költségeinek cél és forrás szerinti megoszlása az alábbiak szerint kerül elfogadásra:
Megnevezés |
Nettó |
Áfa |
Bruttó |
|||||
Napelemes rendszer |
5 547 600 |
1 497 852 |
7 045 452 |
|||||
Biomassza kazán |
8 129 000 |
2 194 830 |
10 323 830 |
|||||
energetikai számítások |
120 000 |
32 400 |
152 400 |
|||||
műszaki ellenőr |
150 000 |
40 500 |
190 500 |
|||||
nyilvánosság biztosítása |
100 000 |
27 000 |
127 000 |
|||||
Záró energetikai audit |
150 000 |
40 500 |
190 500 |
|||||
ÖSSZESEN: |
14 196 600 |
3 833 082 |
18 029 682 |
|||||
Támogatás |
15 325 230 |
|||||||
Önerő |
2 704 452 |
A projekt teljes beruházási költsége: 18 029 682,- Ft, a projekt támogatás szempontjából elismerhető
bekerülési költsége (elszámolható költsége) 18 029 682,- Ft, melyből a KEOP forrásból származó igényelt
vissza nem térítendő támogatás: 15 325 230,- Ft, ami az elszámolható költségek 85%-a.
Fülöp Község Önkormányzati Képviselő-testülete a megvalósításhoz szükséges 15% önerőt: 2 704 452,- Ft-ot
költségvetési rendeletében biztosítja. A vállalt önerő forrása: saját forrás, BM önerő
A Képviselő Testület kötelezettséget vállal arra, hogy a támogatói okirat hatályba lépését követő 12 hónapon belül
a beruházást megvalósítja és a támogatással létrehozott fejlesztés fizikai eredményeit a a projekt beruházási
szakaszát lezáró zárójelentés jóváhagyását követő 5 éven keresztül fenntartja. Fülöp Község Önkormányzata a
határozat elfogadásával kötelezettséget vállal a KEOP forrásból nyújtott támogatás elnyerése esetén az önkormányzati
saját forrás összegének költségvetésben történő elkülönítésére.
A Képviselő-testület felhatalmazza a Polgármestert a pályázat benyújtására.
Felelős: polgármester
Határidő: azonnal
3.) A Nyírábrányi Közös Önkormányzati Hivatal létrehozásáról szóló – társulási megállapodást módosítása.
Előadó: Hutóczki Péter polgármester
Hutóczki Péter polgármester:
A költségvetési törvény, Mötv. és az
A Képviselő Testület egyidejű nyílt szavazással, egyhangúlag 5 igen szavazattal meghozza az alábbi határozatot.
42/2013. (02.22.) KT. sz. Határozat:
Fülöp Községi Önkormányzat Képviselő Testülete
a 26/2013. (II.14.) KT. sz. határozatával elfogadott – a Nyírábrányi Közös Önkormányzati Hivatal létrehozásáról
szóló – társulási megállapodást módosítja
2013. március 1. hatállyal.
1.) Módosítást az alábbiak szerint fogadja el:
5.2 A közös hivatal költségvetésében elfogadott önkormányzati hozzájárulás összegének 1/12-ed részét
Fülöp Önkormányzata minden hónapban legkésőbb a kincstári normatíva utalást követő második munkanapon
átutalja Nyírábrány Nagyközség Önkormányzata részére. Az önkormányzati hozzájárulás összegébe
beletartozik a normatíva, illetve a saját költségvetési rendeletbe beépített támogatás összege is. A fizetési kötelezettség
késedelmes teljesítése esetén az adós önkormányzat (Fülöp) késedelmi kamattal növelt összeggel tartozik
megfizetni a hátralékát. Ez esetben a székhely település polgármestere felszólítja Fülöp Önkormányzatát,
hogy 30 napon belül teljesítsen, ennek eredménytelensége esetén, a felszólítási határidő napján jogosult inkasszó
benyújtására Fülöp Önkormányzatával szemben.
2. A társulási megállapodás módosított szövegét e határozat mellékeltében foglaltak szerinti egységes szerkezetben fogadja el.
Felelős: Hutóczki Péter polgármester
Határidő: --------
Melléklet a 42/2013. (II.22.) KT. sz,. határozathoz
M E G Á L L A P O D Á S
Mely létrejött egyrészről:
Nyírábrány Nagyközség Önkormányzat Képviselő Testülete
Székhelye: 4264. Nyírábrány, Ábrányi Kornél tér 6.
Képviseletre jogosult: Nyíri Béla polgármester, mint a létrehozandó közös önkormányzati hivatal székhely települési önkormányzata,
valamint:
Fülöp Község Önkormányzat Képviselő Testülete
Székhelye: 4266. Fülöp, Arany J. u. 19.
Képviseletre jogosult: Hutóczki Péter polgármester, mint a létrehozandó közös önkormányzati hivatal társuló települési
önkormányzata között az alábbi feltételekkel:
Preambulum
Nyírábrány Nagyközség Önkormányzatának Képviselő-testülete és Fülöp Község Önkormányzatának Képviselő Testülete
attól az elvtől vezérelve, hogy együttműködésük révén egyesíthetik az önkormányzataik rendelkezésére álló közszolgálati tisztviselői
és egyéb humán erőforrásokban rejlő lehetőségeiket, s ez által a településeiken élő lakosság közszolgáltatási alapfeladatai
ellátásában, a helyi közügyek intézésében, a településeik önfenntartó képességeinek javításában, a helyi lehetőségek
feltárásában és felhasználásában, az államigazgatási ügyek helyben történő intézésében hatékonyabb eredményeket
érhetnek el, kinyilvánítják azon szándékukat, hogy a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi
CLXXXIX. törvény 10. -13. §-a, valamint a törvény 17. – 19. §-ában foglalt feladataik és hatáskörök ellátásának biztosítása
érdekében a törvény 81.- 86. §-ában foglaltak alapján Nyírábrányi Közös Önkormányzati Hivatal elnevezéssel
(székhelye: 4264. Nyírábrány, Ábrányi Kornél tér 6.) közös hivatalt hoznak létre.
Felek egyidejűleg kinyilatkozzák azt, hogy a közös önkormányzati hivatal létrehozásának időpontja 2013. március 01.
Felek a közös önkormányzati hivatal létrehozásának szabályait, a hatáskörök megosztásának és gyakorlásának rendjét,
a közös önkormányzati hivatal szervezetének és működésének rendjét, a településeken megvalósuló ügyfélfogadás rendszerét
az alábbiakban állapítják meg:
I. Fejezet
A közös önkormányzati hivatal létrehozásával kapcsolatos hatáskörök gyakorlásának rendje
1. A közös önkormányzati hivatal létrehozásának rendjét felek az alábbiakban állapítják meg.
1.1. Felek megállapítják, hogy Nyírábrány nagyközség állandó népességének száma 2010. január 1-jei állapot
szerint: 4.042 fő, 2012. január 1-jei állapot szerint: 3.974 fő, Fülöp község állandó népességének száma:
2010. január 1-jei állapot szerint: 1.793 fő, 2012. január 1-jei állapot szerint 1.766 fő. Ennek megfelelően,
mivel Fülöp község lakossága 2000 fő alatti, az önkormányzatok a 2011. évi CLXXXIX. törvény
(továbbiakban rövidítéssel: Mötv.) 85. §-a (1) bekezdésében foglaltakra tekintettel, 2013. január 1-jét követő
60 napon belül közös önkormányzati hivatalt hoznak létre.
1.2. Felek a kölcsönös előnyeikre, egyező akaratukra és egymás érdekeire is tekintettel kinyilatkozzák
azon szándékukat, hogy az 1.1 pontban foglalt kötelezettségük teljesítése érdekében a képviselő-testületek
önként hozott döntéseik szerint, az Mötv. 81-86. §-ában foglaltak alapján
Nyírábrányi Közös Önkormányzati Hivatal hivatalos megnevezéssel, közös önkormányzati hivatalt hoznak létre.
1.3. Az 1.2. pontban foglaltak alapján a létrejövő önállóan működő és gazdálkodó költségvetési szerv
hivatalos megnevezése:
Nyírábrányi Közös Önkormányzati Hivatal
Székhelye: 4264. Nyírábrány, Ábrányi Kornél tér 6.
Közös Önkormányzati Hivatal kirendeltséget hoz létre:
Nyírábrányi Közös Önkormányzati Hivatal Fülöpi Kirendeltsége. A Kirendeltség állandó jelleggel működő kirendeltség.
A közös önkormányzati hivatalhoz tartozó települések:
Nyírábrány Nagyközség Önkormányzata közigazgatási területe,
Fülöp Község Önkormányzata közigazgatási területe.
1.4. Felek megállapodnak abban, hogy a közös önkormányzati hivatal fenntartását a 2014. évi általános
önkormányzati választásokat követő 60 napon belül vizsgálat tárgyává teszik. A felülvizsgálat eredményeként
bármelyik képviselő-testület minősített többséggel hozott döntésével kezdeményezheti a Megállapodásban
foglaltak felülvizsgálatát, indokolt és szükség szerinti módosítását, megszűnését, megszüntetését.
1.5. A Közös Önkormányzati Hivatal létrehozásáról szóló Megállapodás elfogadását követő 30 napon belül
Nyírábrány nagyközség jegyzője köteles: a közös polgármesteri hivatal létrehozásának tényét
Nyírábrány Nagyközség Önkormányzata Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló, valamint
Fülöp Község Önkormányzata Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló önkormányzati rendeletekbe
a Megállapodásban foglalt jogokat és kötelezettségeket, megjeleníteni. Nyírábrány Nagyközség jegyzője
köteles gondoskodni: Nyírábrányi Közös Önkormányzati Hivatal Szervezeti és Működési Szabályzatának
elkészítéséről és Nyírábrány Nagyközség Képviselő-testülete elé terjesztéséről. A közös önkormányzati hivatal
szervezeti és működési szabályzatnak tartalmaznia kell a közös önkormányzati hivatal szervezeti felépítését,
a működési rendjét, a meghatározott létszámot a székhely településre és a kirendeltséget működtető községre bontva,
a feladatok megosztását és azok felelősségi rendjét, a közös önkormányzati hivatal munkarendjét,
az ügyfélfogadás rendjét.
A közös hivatal szervezeti és működési szabályzatának elfogadásához Fülöp Község Képviselő testületének
jóváhagyása szükséges.
1.6. A szervezeti és működési szabályzat külön fejezetében kell rendelkezni a közös önkormányzati
hivatal Fülöp községben működő állandó kirendeltségének feladatairól működési és ügyfélfogadási rendjéről is.
1.7. Nyírábrány Nagyközség jegyzője készíti el: a Nyírábrányi Közös Önkormányzati Hivatal
Alapító Okiratát és gondoskodik annak Fülöp Község Képviselő-testülete elé terjesztéséről és elfogadtatásáról.
1.8. Nyírábrány Nagyközség jegyzője gondoskodik a közös önkormányzati hivatalnak a
Hajdú-Bihar Megyei Kormányhivatal Vezetőjéhez történő bejelentéséről, az állami nyilvántartásokba
történő felvételéről, a törzskönyvi nyilvántartásba történő bejegyeztetés végrehajtásával kapcsolatos feladatok ellátásáról is.
II. Fejezet
Nyírábrányi Közös Önkormányzati Hivatal létrehozása
2. A Nyírábrányi Közös Önkormányzati hivatalt létrehozni kívánó települések polgármesteri hivatalaiban az alábbi
státuszok állnak rendelkezésre:
Nyírábrány Nagyközség Polgármesteri Hivatalánál: 1 fő jegyző, 1 fő pénzügyi csoportvezető, 5 fő gazdasági ügyintéző,
1 fő adóügyi ügyintéző, 1 fő anyakönyvezető, 1 fő szervezési ügyintéző, 1 fő szociálpolitikai ügyintéző, és 1 fő ügykezelő áll rendelkezésre.
2.1. Fülöp Község Polgármesteri Hivatalnál: 1 fő aljegyző, 1 fő szociálpolitikai, anyakönyvvezető, adóügyi ügyintéző,
2 fő gazdálkodási ügyintéző, 1 fő településüzemeltetési, műszaki ügyintéző áll rendelkezésre.
2.2. Megállapodó felek rögzítik, hogy a 2.1.-2.2. pontban foglaltakra tekintette, a Nyírábrányi Közös Hivatal
összlétszáma: 15 fő (plusz 1 fő ügykezelő), ebből a létszámból a fülöpi kirendeltségen 5 fő látja el közszolgáltatási feladatait.
A közös önkormányzati hivatal szervezeti struktúráját a Nyírábrányi Közös Önkormányzati Hivatal SZMSZ-e tartalmazza.
2.3. Felek megállapodnak abban, hogy a 2013. évben a közös önkormányzati hivatal tevékenységét
2013. július 31-ig közös képviselő-testületi ülésen értékelik, s amennyiben a kialakított szervezeti rendszerben,
az ügyfélfogadás rendjében változtatásokat kell végrehajtani, arra a székhely település jegyzője javaslatot dolgoz ki
a székhely település polgármesterének, aki ezt a Képviselő Testülete elé terjeszti. A javaslatok elfogadásához mindkét
település képviselő-testületének jóváhagyó döntése szükséges.
2.4. Felek megállapodnak abban is, hogy mindkét település támogatja az Mötv-ben foglalt azon rendelkezések
megvalósítását, melynek során a helyi önkormányzatoknak támogatniuk kell a közfoglalkoztatási programok végrehajtását.
Amennyiben a közfoglalkoztatási programok ezt lehetővé teszik, s ez által a közigazgatási dolgozók létszáma a
közfoglalkoztatási program keretében bővíthető, ehhez a feladat ellátásához az érintett polgármester javaslatára az
érintett Képviselő Testület hozzájárulása szükséges. Az e körben foglalkoztatottak többlet költségeit a feladat
ellátásában érintett önkormányzatnak kell megfizetnie.
2.5. A felek megállapodnak abban, hogy a Nyírábrányi Közös Önkormányzati Hivatal jegyzőjének
kinevezéséhez az érintett települések polgármestereinek lakosságszám arányos döntése szükséges, mely arány az alábbi:
- Nyírábrány nagyközség polgármesterét 66 %,
- Fülöp község polgármesterét 34 % szavazati arány illeti meg.
2.6. Felek megállapodnak abban is, hogy Nyírábrány nagyközség jegyzőjének javaslatára –
a Nyírábrányi Közös Önkormányzati Hivatal Fülöpi Kirendeltségének vezetésére – Nyírábrány nagyközség
polgármestere aljegyzőt nevez ki. Az aljegyző kinevezéséhez az érintett települések polgármestereinek
lakosságszám arányos döntése szükséges (2.6. pont)
III. Fejezet
Nyírábrányi Közös Önkormányzati Hivatal
vezetésének és irányításának rendje
3. Felek megállapodnak abban, hogy a Mötv. 81. §-ában foglalt, önkormányzatok működésével, a két település
polgármesterének, a jegyzőnek, a feladat- és hatáskörébe tartozó ügyek döntésre való előkészítésével és végrehajtásával
kapcsolatos feladatok ellátására, az önkormányzatok egymás közötti, valamint állami szervekkel való együttműködésének
összehangolásával kapcsolatos feladataikat az alábbiakban állapítják meg.
A Nyírábrányi Közös Önkormányzati Hivatal irányító szerve a közös önkormányzati hivatal székhely szerinti helyi
önkormányzat képviselő-testülete, vezetője annak polgármestere.
3.1. Nyírábrány nagyközség polgármesterének irányítási jogköre kiterjed: a Nyírábrány Nagyközség
Képviselő Testülete döntései végrehajtásának szervezésére, ennek koordinálására, az önkormányzat hatáskörébe
tartozó ügyek intézésének szervezésére, a közös önkormányzati hivatal belső szervezetével, létszámával,
munkarendjével kapcsolatos jegyzői előterjesztések Képviselő Testületek elé terjesztésére, az egyes hatáskörei
átruházására, a jegyző által gyakorolt közszolgálati tisztviselőkkel kapcsolatos munkáltatói jogkörök
gyakorlásában az előzetes egyetértési joga gyakorlására.
3.2. Fülöp község polgármesterének irányítási joga kiterjed: Fülöp község önkormányzatát érintő, a 3.1. pontban
foglalt székhely település polgármestere által gyakorolt irányítási jogkör véleményezésére, az állandó kirendeltség
működtetésével kapcsolatban irányítási jog gyakorlására, belső szervezetre, létszámra, munkarendre vonatkozó
jegyzői előterjesztések véleményezésére.
3.3. Felek megállapodnak abban, hogy a jegyző fölött a munkáltatói jogokat Nyírábrány nagyközség polgármestere gyakorolja.
3.4. A felek megállapítják továbbá, hogy a jegyző munkaszervezési utasításaival kapcsolatban, valamint a vezetői,
ellenőrzési feladatai ellátásában, az ideiglenes munkaerő átcsoportosítására irányuló döntésekben, az egyes
államigazgatási feladatok ellátásának összevont megszervezésére hozott intézkedéseket, a közszolgálati
köztisztviselőknek az egyes államigazgatási ügyek intézése során adott vezetői utasításaira az előzetes egyetértési
jog az érintett települések polgármestereit nem illeti meg.
3.5. A közös önkormányzati hivatalt Nyírábrány nagyközség jegyzője vezeti. A Nyírábrányi Közös Önkormányzati Hivatal
Fülöpi Kirendeltségét Nyírábrány nagyközség jegyzőjének vezetői és irányítási jogosítványai mellett – az aljegyző vezeti.
Nyírábrány nagyközség jegyzőjének helyettesítésével kapcsolatos feladatokat az aljegyző látja el. Nyírábrány nagyközség
jegyzője szabályozza a közös önkormányzati hivatal kiadmányozási rendjét, melynek során figyelemmel kell lenni arra,
hogy a kirendeltségen intézett ügyek vonatkozásában az ügyiratok kiadmányozása e kirendeltségen történjen.
3.6. Felek megállapodnak abban is, hogy az arányos feladatmegosztás érdekében – kivéve, ha azt az érintett település
polgármestere előzetesen kifejezetten nem kéri – Nyírábrány Nagyközség Képviselő-testületének ülésein a jegyző,
akadályoztatása esetén az aljegyző, Fülöp Község Képviselő-testületi ülésein az aljegyző, akadályoztatása esetén
Nyírábrány nagyközség jegyzője helyettesíti.
3.7. Felek a kölcsönös együttműködés biztosítása érdekében, valamint a közös feladatok tervezése és az
önkormányzati feladatok koordinálása érdekében megállapodnak abban, hogy a települések polgármestereit a
Képviselő Testületek üléseire a közös hivatalt érintő ügyekben meghívót kötelesek egymásnak küldeni, és ezen ügyekben t
anácskozási jogot biztosítanak részükre.
IV. Fejezet
Nyírábrányi Közös Önkormányzati Hivatal szervezetének és működésének rendje
4. Az Mötv. 82. §-a (5), (8) és (9) bekezdésében foglaltak végrehajtása érdekében Felek Nyírábrányi Közös Önkormányzati
Hivatal szervezetét és működési rendjét az alábbiakban állapítják meg.
4.1. Felek Nyírábrányi Közös Önkormányzati Hivatalt, mint az önkormányzatok működésével, a jogszabályok által a
polgármesterek, valamint a jegyző feladat- és hatáskörébe tartozó ügyek döntésre való előkészítésével, és végrehajtásával
kapcsolatos feladatok ellátására, mint egységes önkormányzati hivatalt hozzák létre.
4.2. Felek megállapodnak abban, hogy a közös önkormányzati hivatal kialakítása során, a feladatok megosztását úgy
szervezik meg, hogy az alábbi feladatok ellátása mindkét településen biztosított legyen:
a.) Az önkormányzat és intézményei tervezésével, pénzügyi gazdálkodásával kapcsolatos feladatok ellátása,
b.) A településen élők szociális ellátásának, az eseti segélyezéseknek a helyben történő kifizetéséhez szükséges
közigazgatási és gazdálkodási feltételek biztosítása,
c.) A helyi anyakönyvezéssel kapcsolatos feladatok ellátása,
d.) A település fenntartásával, üzemeltetésével kapcsolatos műszaki igazgatási feladatok biztosítása,
e.) Gyámügyi, gyermekvédelmi feladatok ellátása,
f.) Helyi adóztatási feladatok ellátása.
4.3.Felek megállapodnak abban, hogy az alábbi feladatok ellátásában a rendelkezésükre álló személyi és tárgyi feltételek
hatékony biztosítása érdekében együttműködnek: a rendelkezésükre álló személyi feltételeket egyesítik, a rendelkezésükre
álló tárgyi feltételek biztosításában együttműködve járnak el:
a.) Katasztrófavédelem, környezet és természetvédelem, vízkárelhárítás,
b.) Gazdaságszervezés és fejlesztés,
c.) Településüzemeltetés,
d.) A települések közbiztonságának biztosítása.
4.4. Felek megállapodnak abban, hogy a székhely település önkormányzati Hivatalánál történik a közös önkormányzati
hivatal fenntartásához biztosított állami finanszírozás nyilvántartása, kezelése, a felhasználásával kapcsolatos feladatok ellátása,
melyről a székhely település féléves rendszerességgel elszámolni köteles a kirendeltséget működtető önkormányzat
Képviselő Testületének.
4.5. Felek a 4.3 pontban foglaltak teljesítése érdekében akként állapodnak meg, hogy az anyakönyvi igazgatási
feladatok ellátása területén a két településen működő anyakönyvvezetők tevékenységük ellátása során egymást helyettesítik.
Felek megállapodnak abban, hogy a munkavállalók jelenlétüket a közös önkormányzati hivatalnál rendszeresített
jelenléti ív folyamatos vezetésével adminisztrálják, mely alapját képezi a két önkormányzat közötti elszámolásnak is.
4.6.Felek a közös önkormányzati hivatal működésének rendjét az alábbiak szerint állapítják meg:
Az Nyírábrányi Közös Önkormányzati Hivatal munkarendje alkalmazkodik a központilag kiadott jogszabályokban
foglalt munkarendhez, az alábbi kiegészítő szabályokkal:
a.) A közös önkormányzati hivatal munkarendje:
hétfőtől – csütörtökig7,30 órától 16,00 óráig
pénteken: 7,30 órától 13,30 óráig.
A dolgozókat 30 perces munkaközi szünet illeti meg 12,00 és 12,30 óra között.
4.7. A polgármester és a jegyző fogadóóráját a Képviselő-testület szervezeti és Működési szabályzata, valamint a
közös hivatal SZMSZ-e állapítja meg.
V. Fejezet
Közös hivatal működtetése, üzemeltetése
5. A közös önkormányzati hivatal költségvetéséhez való hozzájárulás
5.1. A közös önkormányzati hivatal működési költségét (személyi juttatások és járulékaik, a hivatali feladatellátásra
használt helyiségek dologi kiadása) az állam – az adott évi központi költségvetésről szóló törvényben meghatározott
mértékben és a hivatal által ellátott feladataikkal arányban – finanszírozza, melyet a résztvevő önkormányzatok számára
folyósít az alábbiak szerint:
a.) a nem székhely szerint önkormányzat a lakosságszámának a közös hivatalt fenntartó önkormányzat
együttes lakosságszámához viszonyított arányában,
b.) a székhely szerinti önkormányzat a megállapított támogatásnak a nem székhely önkormányzatra a.) pont szerint
jutó részével csökkentett összege szerint részesül támogatásban
2013. január 1. - február 28. közötti időpontban mindkét település elfogadja külön-külön a Polgármesteri Hivatalára vonatkozó
költségvetési rendeletét, mely alapját képezi 2013. március 1-jét követően a közös hivatal összevont költségvetésének.
Az alapító felek megállapodnak abban, hogy a jegyző, aljegyző, gazdaságvezető közös hivatalt érintő feladatainak
költségét a települések lakosságszám arányosan (66 %-34 % mértékben) finanszírozzák.
A közös hivatal éves költségvetése megállapításának módja:
- Nyírábrány Nagyközség Önkormányzat Képviselőtestülete, mint a közös hivatal irányító szerve, költségvetési rendelete
tartalmazza közös hivatal költségvetési bevételeit, költségvetési kiadásait, engedélyezett létszámát, az alapítás évében
ennek határideje (a rendelet hatályba lépésének napja) 2013. március 1.
- az alapító önkormányzatok saját költségvetési rendeletükbe beépítik a közös hivatal fenntartására vonatkozó
központi költségvetés összegén felüli saját kiadásaikat.
5.2. A közös hivatal költségvetésében elfogadott önkormányzati hozzájárulás összegének 1/12-ed részét
Fülöp Önkormányzata minden hónapban legkésőbb a kincstári normatíva utalást követő második munkanapon
átutalja Nyírábrány Nagyközség Önkormányzata részére. Az önkormányzati hozzájárulás összegébe beletartozik a normatíva,
illetve a saját költségvetési rendeletbe beépített támogatás összege is. A fizetési kötelezettség késedelmes teljesítése esetén
az adós önkormányzat (Fülöp) késedelmi kamattal növelt összeggel tartozik megfizetni a hátralékát. Ez esetben a székhely
település polgármestere felszólítja Fülöp Önkormányzatát, hogy 30 napon belül teljesítsen, ennek eredménytelensége esetén,
a felszólítási határidő napján jogosult inkasszó benyújtására Fülöp Önkormányzatával szemben.
5.3. Felek megállapodnak továbbá abban is, hogy az önkormányzati igazgatási és államigazgatási feladatok ellátását
elsődlegesen a rendelkezésükre álló közszolgálati tisztviselői állomány közreműködésével biztosítják. Abban az esetben,
amennyiben a székhely település jegyzője a feladatok ellátásának hatékonysága, a jobb munkaidő kihasználása
érdekében a székhely település és a kirendeltség között belső átcsoportosítást kíván végrehajtani, ehhez az érintett
önkormányzat polgármesterének előzetes hozzájárulását köteles beszerezni.
5.4. Felek kinyilatkozzák és magukra nézve kötelezőnek tekintik és elfogadják, hogy a fenti létszámok tekintetében
eltérés csak abban az esetben engedélyezhető, ha a közszolgálati tisztviselő alkalmazásához szükséges önkormányzati
saját forrás átutalását az alkalmazó település évente biztosítja.
VI. Fejezet
Záró rendelkezések
6. Felek megállapodnak abban, hogy a Megállapodásban foglaltak végrehajtását – figyelemmel kölcsönös érdekeikre -
magukra nézve kötelezőnek tekintik.
6.1. Felek a Megállapodás hatálybalépésének időpontját: 2013. március 1-jében állapítják meg, azzal együtt, hogy
az önkormányzati törvényben, vagy egyéb jogszabályban bekövetkező változások esetén, annak alkalmazásában
és Megállapodásba történő beillesztésébe kölcsönösen egymással együttműködnek.
6.2. Felek egybehangzóan kinyilatkozzák, hogy tudomásul veszik jelen Megállapodásnak azon kitételeit, melyben
a Megállapodás egyoldalú Megszüntetéséből eredő károkért a Megállapodásban együttműködő másik önkormányzatnak
kártérítési felelősséggel tartozik.
6.3. Felek a Megállapodásban foglaltak végrehajtása során felmerülő vitás kérdéseik rendezésében - amennyiben a
9. pontban foglalt eljárás eredményre nem vezet - a Debreceni Törvényszékhez fordulhatnak.
A közjogi megállapodás értelmezése során alkalmazni kell a Ptk. szerződések értelmezésére vonatkozó rendelkezéseit
(Ptk. 207.§. (1) bekezdés).
6.4. Jelen Megállapodást Felek, mint jogi akaratukkal mindenben megegyezőt, a Megállapodásban érintett önkormányzatok
Képviselő Testületei minősített többséggel meghozott döntéseik meghozatalát követően, a települések polgármesterei sajátkezű
aláírásukkal látták el.
Nyírábrány, 2013 február…..
Nyíri Béla Hutóczki Péter
Nyírábrány nagyközség polgármestere, Fülöp község polgármestere,
mint székhely település képviselője mint kirendeltséget működtető
település polgármestere
Hutóczki Péter polgármester megköszöni a képviselőtestület munkájátés az az ülést bezárja.
Kmf.
/:Hutóczki Péter:/ /:Kissné Terdik Erzsébet:/
Polgármester jegyző
/:Sándor László:/ /:Mikáczó László:/
jkv. hitelesítő jkv. hitelesítő